Saturday, January 11, 2020

1821: 200 χρόνια μετά, ερωτήματα

- θα ανατραπούν μύθοι?
(θα διατηρηθούν οι μύθοι για την έναρξη της Επανάστασης, τα Κρυφά Σχολεία, τον Π.Π.Γ.)

- θα προβληθεί ο ρόλος των απλών ανθρώπων, του κατώτερου κλήρου, των κλεφτών και των αρματολών?

- αντίθετα θα αναβαθμιστούν και θα προβληθούν οι κάθε είδους προσκυνητές (φαναριώτες, προεστοί -προύχοντες, ανώτερος κλήρος, κοτζαμπάσηδες), σύμμαχοι και «σύμμαχοι», φιλέλληνες και «φιλέλληνες»?
(μερικοί από αυτούς προσχώρησαν στην Επανάσταση όταν δεν μπόρεσαν να την αποτρέψουν).

- ποιος ο ρόλος των μεγάλων δυνάμεων (Αγγλία, Ρωσία, Γαλλία) κατά τη διάρκεια και κατά την έκβασή της?
(Ναυμαχία Ναυαρίνου, υπερδανεισμός από την Αγγλία, εξάρτηση, η Αγγλία υποστήριζε την ακεραιότητα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, είχε θετική στάση στην Ελληνική Επανάσταση όταν κατάλαβαν ότι ήταν αναπόφευκτη η απελευθέρωση της Ελλάδος αλλά και για ανάσχεση της Ρωσικής επιρροής).

- θα εξαλειφθούν οι λέξεις «τουρκοφάγος», «βάρβαρος»?

- θα κυριαρχήσουν απόψεις μη ιστορικών (Ν.Μ. – Σ.Κ.)?

- η δραστηριότητα της Επιτροπής (1) θα κινηθεί στον αντίποδα της διατήρησης της ιστορικής μνήμης, της ιστορικής έρευνας και της τεκμηρίωσης απέναντι στους αναθεωρητές ή θα απαξιώσει περαιτέρω την ελληνική ιστορική συνέδηση?
Θα σημάνει ένα νέο ξεκίνημα?



 θα "φωτισθούν":

1) προεπαναστατικά γεγονότα (Φροξυλιά - Χελωνοσπηλιά, Η Σφαγή της Χίου, Η Έξοδος του Μεσολογγίου)?

2) η στάση των δικαστών Τερτσέτη και Πολυζωίδη που αρνήθηκαν να εκτελέσουν τις εντολές της Αντιβασιλείας γι
α θανατική καταδίκη του Κολοκοτρώνη, διώχτηκαν, φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν, αλλά δεν υπέκυψαν. Για να υπάρξουν συγκρίσεις και να αναδειχτούν διαφορές με τη σημερινή κατάσταση.

3) η διαρπαγή των αρχαιοτήτων και η λαφυραγώγηση των μνημέιων?


- θα αναδειχτούν τα κοινωνικά χαρακτηριστικά της Επανάστασης (μια τάξη εγκαθιδρύεται στη θέση μιας άλλης)?
- ήταν επανάσταση κοινωνικού η εθνικού χαρακτήρα ή και τα δύο?
(η Χώρα απαλλάχτηκε και από τη φεουδαρχία και από τον τουρκικό ζυγό).
- είχε επιρροές από τη Γαλλική Επανάσταση του 1789?
- ποιά ήταν η ιδεολογική προετοιμασία του αγώνα?

- θα φανεί ότι άλλο ήταν η οθωμανική αυτοκρατορία και άλλο η σημερινή τουρκική βαρβαρότητα?

- η δολοφονία Καποδίστρια (1831) συνδέεται 1)με την έλευση της Βαυαρικής δυναστείας και τον έλεγχο της Ελλάδος και  δευτερευόντως 2)με την αναστολή του συντάγματος και τις φατρίες Μαυροκορδάτου (αγγλική), Μαυρομιχαλαίων (φυσικοί αυτουργοί που αντιδρούσαν στην κατάργηση αυτονομίας της Μάνης), των Κουντουριώτηδων (που είχαν  θησαυρίσει από την πειρατεία που ήθελε να πατάξει ο Καποδίστριας και ζητούσαν κρατικές αποζημιώσεις για τη συμμετοχή τους στην επανάσταση) του Κωλέττη (γαλλική) και που όλοι αυτοί δεν ήθελαν τη δημιουργία ανεξάρτητου κράτους 3)με τη θέση του για τα γεωγραφικά όρια του κράτους (και η σύγκρουσή του γι΄αυτό το θέμα με την Αγγλία) 4) με τη διανομή εθνικών γαιών και τη χορήγηση δικαιώματος ψήφου στους ακτήμονες?


- Θα μάθουμε εκείνα που αγνοούμε?

συνεχίζεται

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home