Monday, April 27, 2020

Πάτρα: υπογειοποίηση σιδηροδρομικής γραμμής και απόδοση του παραλιακού μετώπου στην Δήμο Πατρέων ως διαχρονική και διακομματική κοροϊδία.

Η πόλη της Πάτρας και οι πολίτες της, εδώ και τέσσερες δεκαετίες, διεκδικούν το θαλάσσιο μέτωπο της. Από το 1996 σχεδόν όλες οι κυβερνήσεις έχουν υποσχεθεί την παραχώρηση στο Δήμο Πατρέων. Το ιστορικό κέντρο της Πάτρας τόσο από τη σιδηροδρομική γραμμή όσο και από τη καγκελόφραχτη περίφραξη του λιμανιού έχει αποκλειστεί από τη θάλασσα. Οι πολίτες δεν έχουν άμεση πρόσβαση. Όλα αυτά τα χρόνια διαμαρτύρονται τόσο για την παραχώρηση όσο και για την υπογειοποίηση που χωρίζει την Πόλη σε δύο τμήματα πέραν του αποκλεισμού της από τη θάλασσα. Η Πόλη χάνει το μέτωπο της στη θάλασσα. Μέχρι σήμερα η παραχώρηση είναι στα χαρτιά.

Ζητούν:
- Να παραχωρηθεί οριστικά για χρήση και αξιοποίηση από τον Δήμο Πατρέων το παραλιακό μέτωπο της πόλης της Πάτρας, που εκτείνεται μεταξύ των εκβολών των ποταμών Διακονιάρη και Μειλίχου προς όφελος των δημοτών του και της Πόλης.
- Να υπογειοποιηθεί η σιδηροδρομική γραμμή από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Ανδρέα Νέο Λιμάνι – Νότιες Συνοικίες.
Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα, σύλλογοι και κάτοικοι του Ρίο, Καστελλόκαμπου, Παραλιας Προάστειο, Μποζαΐτικων, Έσω - Έξω Αγυιάς, Τερψιθέας και Αγίου Διονυσίου σε συνέλευσή τους το Δεκέμβρη του 2019 αποφάσισαν:
- για την πλήρη την υπογειοποίηση,
- μελέτη και κατασκευή με ρεαλιστικούς πόρους,
- γραμμικό πάρκο στην επιφάνεια,
- συνέχιση λειτουργίας προαστιακού,
- πανπατραϊκή συγκεντρώσεις.
Εξέφρασαν την αντίθεσή τους για τη βύθιση σε ορισμένα σημεία και την κατασκευή εντειχισμένων σιδηροδρομικών γραμμών με ανύψωση τειχών.
Η υπογειοποίηση και η επέκτασή της είναι σύμφωνη με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.

Με δελτίο τύπου στις 10/4/2020 καταγγέλλουν τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ που έδωσε εντολή, στις 2/4/2020, να αποδοθεί στον ανάδοχο η εκτέλεση επίγειας διέλευσης του τραίνου από Ρίο μέχρι Κανελλοπούλου. Η εντολή δόθηκε εν μέσω κρίσης, που ισχύουν περιοριστικά μέτρα και οι κάτοικοι αδυνατούν να αντιδράσουν. Δηλώνουν την αποφασιστικότητά τους να αγωνιστούν για την υπόγεια διέλευση του τραίνου για να μη διχοτομηθεί η Πόλη και υποβαθμιστεί η ποιότητα της ζωής τους.  

Το Δημοτικό Συμβούλιο και η Δημοτική Αρχή στηρίζει μαχητικά τα αιτήματα των κατοίκων και έχει  ανακοινώσει ότι προχωρά σε όλες τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες για ενημέρωση και κινητοποίηση του πατραϊκού λαού ενάντια στην απόφαση της κυβέρνησης της Ν.Δ. και του Διευθύνοντος Συμβούλου  να ξεκινήσει, εν μέσω πανδημίας, το έργο της επίγειας διέλευσης του τρένου από το Ρίον μέχρι την Κανελλοπούλου σε αντίθεση με την πάγια θέση της Δημοτικής Αρχής, του Δημοτικού Συμβουλίου, των φορέων και των κατοίκων για υπόγεια διέλευση.  Τη Δευτέρα 13 Απρίλη πραγματοποιήθηκε στην Αγυιά συγκέντρωση της  Δημοτικής Αρχής με τους εκπροσώπους φορέων, συλλόγων και σωματείων για την ενημέρωση και την οργάνωση πολύμορφων κινητοποιήσεων.

Γιατί όμως κοροϊδία?

Γιατί για να πωληθεί το Λιμάνι της Πάτρας, που βρίσκεται στη 15η θέση από τα 15 που είναι προς πώληση, χρειάζεται σιδηροδρομική γραμμή η οποία πρέπει να κατασκευαστεί άμεσα και γρήγορα χωρίς καθυστερήσεις μελετών και χρονοβόρων εργασιών.

Γιατί για να αγοραστεί το Λιμάνι χρειάζεται ο αγοραστής να στήσει μια πόλη μπροστά και μέσα στην Πόλη και γι΄αυτό χρειάζεται το σύνολο σχεδόν του παραλιακού μετώπου.


Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home