Wednesday, November 25, 2020

Είμαι νέγρος, Ήμουν σκλάβος, εργάτης, τραγουδιστής, θύμα

    Είμαι νέγρος: μαύρος όπως η νύχτα είναι μαύρη, μαύρος όπως τα βάθη της Αφρικής μου.

Ήμουν σκλάβος:
ο Καίσαρας μου είπε
να σφουγγαρίσω τα
σκαλοπάτια.
Λουστράρισα τις μπότες
του Ουάσιγκτον.
Ήμουν εργάτης:
Οι πυραμίδες υψώθηκαν
κάτω από το δικό μου χέρι.
Έκαμα το τσιμέντο του
κτιρίου Γουόλγορθ.
Ήμουν τραγουδιστής:
Σε όλη μου την πορεία
από την Αφρική έως την
Τζόρτζια
έφερνα τα λυπητερά μου
τραγούδια.
Ανακάλυψα το ρυθμό
ραγκταιμ.
Ήμουν θύμα:
Στο Κονγκό οι Βέλγοι μου
έκοψαν τα χέρια.
Τώρα στο Τέξας με
λιντσάρουν.
Είμαι νέγρος:
Μαύρος όπως η νύχτα
είναι μαύρη,
μαύρος όπως τα βάθη της
Αφρικής μου.
Λάνγκτον Χιουζ
μετ. Δ. Σταύρου
"Νέγροι ποιητές"
Πρόσπερος.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home