Saturday, November 15, 2008

ΟΙ «ΦΥΛΕΣ» ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

OI LORDS…

Υπάρχει μια Πόλη που το κυρίαρχο? κοινωνικό στρώμα είναι «πρώην», «τέως» ή «νυν» κάτοχοι κάποιου «τίτλου» η «αξιώματος».
Αν δεν είναι ανέντιμοι, διαπλεκόμενοι η τζογαδόροι σίγουρα δεν είναι αξιοπρεπείς.
Μαζικά καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις των πολιτιστικών η άλλων εκδηλώσεων, χωρίς να πληρώνουν γιατί εισέρχονται με προσκλήσεις, καταλαμβάνοντας θέσεις εκείνων που εισέρχονται με πληρωμή.
Το φαινόμενο αυτό έχει απασχολήσει τον τοπικό τύπο συναντάται στο «Ρωμαϊκό Ωδείο», στο Δημοτικό Θέατρο «ΑΠΟΛΛΩΝ», δυστυχώς και στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου ( το μέγαρο μουσικής της Πόλης που χρηματοδοτήθηκε και κατασκευάστηκε με το ίδιο πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών).
Αυτοί οι λόρδοι λοιπόν όχι μόνο είναι τσαμπατζήδες αλλά παράλληλα ενοχλούν. Συζητούν μεταξύ τους, πολλές φορές διαπληκτίζονται γιατί ο ένας κατέλαβε τη θέση του άλλου, χειροκροτούν εκεί που δεν πρέπει και δεν το κάνουν εκεί που πρέπει.

Ο δικηγοροι με ανύπαρκτη ως μηδενική παρουσία στα κοινωνική ζωή της Πόλης. Με μοναδικές πρωτοβουλίες την απαίτηση για καταστροφή του Κτήματος του Ινστιτούτου Προστασίας Φυτών για να κτιστεί Δικαστικό Μέγαρο (διασώθηκαν 25 στρμ – 1500 φυτά) και η αγωγή για κατάργηση των διοδίων και αυτή σε λάθος κατεύθυνση γιατί το πρόβλημα δεν είναι τόσο γιατί πληρώνουμε διόδια σε ένα δρόμο που δεν είναι αυτοκινητόδρομος αλλά για πόσο χρονικό διάστημα θα πληρώνουμε. Με φωτεινές αξαρέσεις εκείνους που με ατομικές πρωτοβούλιες κάλεσαν κα έδωσαν διαλέξεις την κ. Μιτεράν και τON «Μπενινο» - Νταρέλ Αλαρκάν Ραμίρες, ένας από τους επιζώντες συντρόφους του ΤΣΕ.

Οι οικολογούντες που βρίσκονται πίσω από κάθε καταστροφή: Κήπος Πρακτικού Γεωργικού Σχολείου, Υγροβιότοπος -Ελος της Αγυιάς, Στροφυλιά. Πολλοί φιλοδοξούν να καταλάβουν θέσεις, να γίνουν βουλευτές (αν και κάποιος έγινε) ερμηνεύοντας λανθασμένα το ότι «απαιτεί κάποιος ανάλογα με την προσφορά του»

Τα νέα παιδιά και οι φοιτητές

- που κατακλύζουν τα «στέκια» μέχρι τις πρωινές ώρες και αυτό γιατί δεν είναι στην παραγωγή
- η προσκόλλησή τους στη «μόδα» με κακόγουστα, ευτελή και κακής ποιότητας ενδύματα. Αγνοούν άραγε τα ελληνικά βαμβακερά (δροσερά),μάλλινα (ζεστά) τα δερμάτινα παπούτσια (υγιεινά) κα.
- το κυνήγι της εφήμερης ηδονής που περιορίζει τα ενδιαφέροντά του στην υλική ευμάρεια περιφρονώντας τις πνευματικές απολαύσεις
Κάποτε ήταν στην πρωτοπορία των κοινωνικών αγώνων με έντονα τα στοιχεία της αμφισβήτησης και της αναζήτησης ιδεολογίας. Σήμερα είναι αντικείμενο εκμετάλλευσης ως έντονα καταναλωτικά άτομα.

Μετανάστες και αντιλήψεις racism

- με την απόρριψη οποιουδήποτε αδύνατου (φτωχού ή άλλου), διαφορετικού (στο χρώμα, στον πολιτισμό, ή άλλου), αντιθέτου η αντιπάλου (πολιτικού η άλλου)
Κακοποιήσεις και εκμετάλλευση μεταναστών, διακρίσεις εις βάρος τους, γκετο συγκέντρωσης χωρίς γιατρούς, φαγητό και στοιχειώδη υποδομή (νερό, wc, κλπ) που καθημερινά απασχολούν την τοπική κοινωνία.

Labels:

2 Comments:

At 15 November, 2008 , Blogger Δημήτρης said...

Καυστικό, δηκτικό, κείμενο που καταφέρνει να δώσει ανάγλυφα πολλά από τα πρόσωπα της πόλης μας.
Μια πόλη καθρέφτης της ελληνικής κοινωνίας σήμερα.
Το δήθεν και το εφήμερο βασιλεύουν.
Και παραδίπλα η φτώχια, η ανεργία, το ανεπαρκές εκπαιδευτικό σύστημα, το ανύπαρκτο κοινωνικό κράτος, οι απόκληροι της ζωής... Πάτρα 2008!

 
At 16 November, 2008 , Blogger ΤΑΣΟΣ said...

Καλημερα Δημήτρη

Με λίγα γραπτά περιέγαψες πολύ καλά την εικόνα της Πόλης

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home