ΣΧΟΛΕΙΟ: ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΜΑΘΑ ΤΙΠΟΤΑ
Γιατί οι δάσκαλοί μου
- ήταν σαν τους σημερινούς απεργοσπάστες
- ήταν χαφιέδες και καταδότες της αστυνομίας ( ας θυμηθούμε το τρίπτυχο παπάς, δάσκαλος, αστυνόμος)
- ήταν φασίστες (γιατί μισούσαν τα φτωχά παιδιά)
- ήταν ανεπαρκείς (γιατί είχαν εισαχθεί ρουσφετολογικά στις τότε ακαδημίες)
- αναξιοπρεπείς γιατί έσκυβαν το κεφάλι σε κάθε μορφής εξουσία
- περιφρονούσαν τα παιδιά που είχαν αριστερούς γονείς
- ενώ ήξεραν ότι το σχολείο ήταν η μοναδική (και είναι σε ορισμένες περιοχές ακόμη και τώρα) πηγή γνώσης δεν έκαναν το καθήκον τους.
Γιατί το σχολείο ήταν (και είναι) ενταγμένο σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα,
- " που κατευθύνει αντί να διορθώνει την προσωπικότητα",
- ενδιαφέρεται γιά το μάθημα και όχι το μαθητή,
- που δεν υποδεικνύει στο μαθητή μεθόδους να μαθαίνει μόνος του,
- που τα σχολικά βιβλία δεν είναι ελκυστικά από το μαθητή,
- που εξοντώνει αντί να μορφώνει
...
...
...
Πέραν τούτων κατ επίφαση δημοκρατικοί οι περισσότεροι δεν έχουν ξεκάθαρη άποψη για την πρωινή προσευχή (που προκαλεί ετερόδοξους γονείς και μαθητές) τις παρελάσεις ( που θέλουν τους μαθητές να έχουν στρατιωτική νοοτροπία) και το μάθημα το θρησκευτικών ( αντί της θρησκειολογίας) και τέλος για το ρόλο του σχολείου στην εκπαίδευση και την παιδεία των μαθητών.
Ξεχνούν (οι απεργοσπάστες)
- ότι είναι πρότυπα των μαθητών τους ( και των παιδιών τους φυσικά) και δεν θα έχουν το σθένος να διδάξουν (όπως έχουν υποχρέωση) τις έννοιες της αλληλεγγύης, της δικαιοσύνης και της αξιοπρέπειας.
- ότι με τους αγώνες δεν κερδήθηκε ΠΟΤΕ κάτι πραγματικά σημαντικό για τους ανθρώπους - εκτός από την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Είπαν η έγραψαν:
"...σχολείο... όπου πάνω απ΄όλα διδάσκεται η υποταγή, συχνά καλυμμένη από τον επιβλητικό μανδύα της φιλοδοξίας"
"λάθε βιώσας"
ΧΑΡΗΣ ΛΥΤΑΣ
ΚΕΔΡΟΣ
"... το σχολείο είναι ταξικός θεσμός... ο βαθμός εκπαίδευσης είναι συνάρτηση της ταξικής προέλευσης ... δεν έχουν όλοι τις ίδιες σχολικές ευκαιρίες."
ΖΑΝ ΜΠΩΝΤΡΙΓΙΑΡ
Η καταναλωτική κοινωνία
ΝΗΣΙΔΕΣ
"Γιά μένα το σχολείο ως μέσο μόρφωσης ήταν απλώς κάτι χωρίς νόημα"
Charles Darwin
"Στο σχολείο οι διαδάσκοντες ήθελαν να με μάθουν αυτά που μάθαιναν αυτοί πριν 50 χρόνια και που εκείνοι τα είχαν μάθει 50 χρόνια πριν"
Πρέπει να φταίει η οικογένεια και το σχολείο, για να μη μιλήσουμε για ολόκληρο το σύστημα ενημέρωσης. Αυτοί μας μπολιάζουν συστηματικά με τον ιό του κομφορμισμού. Αυτοί μας διδάσκουν τον φασισμό του χρήματος.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Παρασκευή, Νοέμβριος 13, 2009
http://diastaseis.blogspot.com/2009/11/blog-post_13.html
"Αναπαράγει την ταξική ανισότητα"
"Ολόκληρο το γλωσσικό σύστημα το μαθαίνουν όλα τα παιδιά σε περίπου τρία χρόνια. Η γλωσσική νόρμα του σχολείου τα δυσκολεύει τόσο που δεν καταφέρνουν επί δώδεκα χρόνια στα θρανία να γίνουν άριστοι γνώστες και χρήστες της".
ΤΑ ΝΕΑ ΣΚ 21,22/8/2010
Αννα Φραγκουδάκη
Labels: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ...
4 Comments:
Κάπου τα μπερδεύεις φίλε. Την εποχή που οι αριστεροί ήταν δακτυλοδεικτούμενοι και αποσυνάγωγοι, δεν ήταν θέματα προς συζήτηση η πρωινή προσευχή, οι παρελάσεις και η θρησκειολογία... Μάλλον έμπλεξες παλιές αναμνήσεις με σύγχρονα προβλήματα.
Και δεν φαντάζομαι ότι στους τόσους καθηγητές που συνάντησες, όλοι να ήταν όπως τους περιγράφεις. Και στατιστικά κάποιοι πρέπει να ήταν διαφορετικοί... ακόμα και στη δεκαετία του '50, ούτε μια δεκαετία μετά τον εμφύλιο, υπήρχαν στα σχολεία λαμπροί εκπαιδευτικοί.
Υποψιάζομαι ότι φταις κι εσύ που "δεν έμαθες τίποτα", όπως γράφεις υπερβάλλοντας.
Πράγματι το κείμενο αναφέρεται σε δύο διαφορετικές εποχές και πράγματι υπήρχαν φωτεινές εξαιρέσεις εκπαιδευτικών.
Οταν το οικοδόμημα είναι κακοκατασκευασμένο μάλλον φταίει ο κτίστης.
Θα ενδιέφεραν και το γράφοντα και τους απεργούς οι απόψεις γιά τους απεργοσπάστες ( που γαι αυτούς κύρια γράφηkε το post) και γιά το θέματα που γράφονται στο post
Διάθεσή μου, γράφοντας το post, ήταν να βοηθήσω τους απεργούς δασκάλους και να "στιγματίσω" τους απεργοσπάστες ( κατ επίφαση δημοκρατικοί) συγκρίνοντας τους με του δασκάλους άλλων εποχών
e mail από δάσκαλο, συγγενικό και φιλικό πρόσωπο:
Τάσο θέλω να σε συγχαρώ για το κείμενό σου. Οι παρατηρήσεις σου μπορεί να είναι "σκληρές", δεν παύουν όμως να είναι , σε μεγάλο βαθμό, ορθές...
Υπήρξαν, σίγουρα, δάσκαλοι διαφορετικοί από τους δασκάλους σου. Φωτεινά μυαλά, φωτεινές εξαιρέσεις... Δυστυχώς όμως υπήρξαν και δάσκαλοι δυνάστες, υπηρέτες της εκάστοτε εξουσίας.
Θέλουμε και αναζητούμε τους πρώτους, ξεσκεπάζουμε και καταγγέλουμε τους δεύτερους.
Κι εσύ αυτό έκανες. Μπράβο!
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home