Friday, September 29, 2006

ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ

Η Δαιμονοποίηση της Γυναίκας
και ο Αγώνας για την Καταξίωσή της.

Στο διάβα των αιώνων η θέση της γυναίκας στο κοινωνικό γίγνεσθαι έχει περάσει από τις πιο τραγικές της φάσεις. Η επίδραση των μεγάλων θρησκειών στις σχέσεις των δύο φύλων, ειδικότερα στον τομέα της σεξουαλικότητας, ήταν και είναι καταλυτική. Στο δυτικό κόσμο ο Χριστιανισμός στις διάφορες φάσεις του, από την πρωτοχριστιανική περίοδο, μέχρι τον Μεσαίωνα και αργότερα την Αναγέννηση μέχρι την επικράτηση του καπιταλιστικού και μαρξιστικού συστήματος διακυβέρνησης των λαών, στη «χριστιανική Δύση», μολονότι επαγγέλλεται την εξιδανίκευση των συζυγικών σχέσεων, στην πράξη οδήγησε στη δαιμονοποίηση της γυναίκας. Η ιεραρχία της Εκκλησίας ατυχώς μετέτρεψε τον Χριστιανισμό από βίωμα ζωής, χαράς και αγάπης, σε ένα αυταρχικό, μισάνθρωπο και μίζερο κατεστημένο. Φόρτωσε στον έγγαμο πιστό την τυραννία του ενστίκτου, (αν και από τον ίδιο το Δημιουργό δοσμένο,) τον πειρασμό της γυναικείας σάρκας, επιβάλλοντας στη συνουσιακή απόλαυση την ενοχή και την καταδίκη της με το αζημίωτο για τον άγαμο κλήρο, αφού οι ίδιοι επέλεξαν την αγαμία. Ανέραστοι, φανερά μισογύνηδες και κάποιοι εξ αυτών κρυφά φίλανδροι, αντικατέστησαν τον έρωτα και το πάθος της τίμιας ένωσης των φύλων με την παθιασμένη απόκτηση πλούτου και δόξας από τον Κωνσταντίνο το Μέγα, έως σήμερα. Από τότε η διοίκηση της Εκκλησίαs, πλην εξαιρέσεων, συμβιβάστηκε, υποτάχθηκε στην πολιτική εξουσία και εξομοιώθηκε σαν θρησκευτικό κατεστημένο με το πολιτικό. Έτσι, δε μας εκπλήσσει το γεγονός ότι σήμερα, κάτω από τις νέες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, η δαιμονοποίηση κατέληξε στην εμπορευματοποίηση των γυναικών σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτά όλα δεν μπορούσαν να αφήσουν αδιάφορο έναν ελεύθερα σκεπτόμενο, ευαίσθητο και προβληματιζόμενο άνθρωπο. Έτσι προέκυψε το βιβλίο τούτο. Ο συγγραφέας ψυχίατρος και Χορναϊκός ψυχαναλυτής, εξειδικευμένος στον τομέα της κοινωνικής ψυχολογίας, αναλύει τη σχέση των κυριότερων θρησκειών με τη σεξουαλικότητα, πως αυτές επηρεάζουν τις σχέσεις των δύο φύλων και την ολέθρια επίδραση που είχαν και έχουν στη γυναίκα σαν οντότητα και αξία. Μέσα από μια ενδελεχή και επιστημονικά τεκμηριωμένη ανάλυση ο συγγραφέας συμπεραίνει ότι: Μόνο μια προοπτική υπάρχει για να αποκατασταθούν οι ανθρώπινες σχέσεις γενικότερα και των δύο φύλων ειδικότερα· μέσα από μια εναγώνια και κοπιώδη πορεία, άνδρες και γυναίκες χρειάζεται να αποκαταστήσουν την προπτωτική αντίληψη ζωής, να επιτύχουν την ανασύσταση της υπόσχεσης του Αδάμ «τούτο νυν οστούν εκ των οστέων μου και σαρξ εκ της σαρκός μου» στην Εύα. Και καταλήγει με την προωθημένη και επαναστατική θέση πως, μόνο η αγάπη, ο σεβασμός, η λατρεία και η εξύψωση του ασθενούς φύλου στο επίπεδο του θηλυκού Θεού μπορεί να οδηγήσει στη σωτηρία των σχέσεων των δύο φύλων, της οικογενείας και του κόσμου όλου.

Γωργίου Ευαγγελάτου,
Εκδόσεις ΚΟΡΦΗ,

Labels:

1 Comments:

At 29 September, 2006 , Blogger libertarian said...

Πιστεύω θα βρείς ενδιαφέρον αυτό το κεφάλαιο από ένα βιβλίο του Mises που αναλύει το πως ο καπιταλισμός απελευθέρωσε την γυναίκα :)

"Thus monogamy has been gradually enforced by the wife who brings her husband wealth and by her relatives—a direct manifestation of the way in which capitalist thought and calculation has penetrated the family. In order to protect legally the property of wives and their children a sharp line is drawn between legitimate and illegitimate connection and succession. The relation of husband and wife is acknowledged as a contract. [11]

As the idea of contract enters the Law of Marriage, it breaks the rule of the male, and makes the wife a partner with equal rights. From a one-sided relationship resting on force, marriage thus becomes a mutual agreement; the servant becomes the married wife entitled to demand from the man all that he is entitled to ask from her. Step by step she wins the position in the home which she holds today. Nowadays the position of the woman differs from the position of the man only in so far as their peculiar ways of earning a living differ. The remnants of man's privileges have little importance. They are privileges of honour. The wife, for instance, still bears her husband's name.

This evolution of marriage has taken place by way of the law relating to the property of married persons. Woman's position in marriage was improved as the principle of violence was thrust back, and as the idea of contract advanced in other fields of the Law of Property it necessarily transformed the property relations between the married couple. The wife was freed from the power of her husband for the first time when she gained legal rights over the wealth which she brought into marriage and which she acquired during marriage, and when that which her husband customarily gave her was transformed into allowances enforceable by law.

Thus marriage, as we know it, has come into existence entirely as a result of the contractual idea penetrating into this sphere of life. All our cherished ideals of marriage have grown out of this idea. That marriage unites one man and one woman, that it can be entered into only with the free will of both parties, that it imposes a duty of mutual fidelity, that a man's violations of the marriage vows are to be judged no differently from a woman's, that the rights of husband and wife are essentially the same—these principles develop from the contractual attitude to the problem of marital life. "

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home