Wednesday, February 27, 2019

Η ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΗ - THE FAVORITE: ΩΣ ΧΥΔΑΙΟΛΟΓΙΑ

- ο σκηνοθέτης εγκαταλείπει τους ακραίους χαρακτήρες και τη θέση του καταλαμβάνει η αθυροστομία και η χυδαιολογία,
- προσκυνητής του Χόλυγουντ (1), πραγματοποιεί εμπορική στροφή, σκηνοθετεί μια μέτρια ταινία με σκοπό τα βραβεία και κατ΄επέκταση την εμπορική επιτυχία της ταινίας, Κάτι που φαίνεται να μην επιτυγχάνεται (καταποντίστηκε στα BAFTA και στα ΟΣΚΑΡ).
- η κριτική της εξουσίας, η κληρονομικότητα των βασιλέων και η διαφθορά γίνεται κατά ευτελιστικό τρόπο χωρίς καμία επιχειρηματολογία. Διερωτάται κανένας κατά πόσον είναι διαφθορά οι ψευδείς ομοφυλοφιλικές σχέσεις της βασίλισσας.
- ερωτικό θηλυκό τρίο με τις ερωτικές σχέσεις στον ανταγωνισμό για άσκηση εξουσίας.
- διαστρεβλώνει πέραν κάθε φαντασίας ιστορικά γεγονότα (έχει εξαφανιστεί ο σύζυγος της βασίλισσας Άννας (1702 – 1714) παρά το ότι έμεινε μαζί της καθ΄ όλη τη διάρκεια της ζωής του, η υιοθεσία της Αμπιγικέιλ και των αδελφών της από τη Σάρα, δεν υπάρχουν ιστορικά δεδομένα ότι η Αμπιγκέιλ δηλητηριάζει τη Σάρα κ. ά.). Από την ιστορική πραγματικότητα έχουν μείνει μόνον τα ονόματα.
- εμφανίζει τους άνδρες ως θηλυπρεπείς, ανίκανους και ηλίθιους, σε μια γυναικοκρατουμένη αυλή χωρίς ίχνος φεμινιστικού μηνύματος. Αντίθετα η βασίλισσα φαίνεται να εξαρτάται σεξουαλικά από τη Σάρα και την Αμπμιγκέιλ, αδύναμη να παίρνει αποφάσεις πέραν της προβολής των πραγματικών αδυναμιών της (όραση, κινητικά προβλήματα κ. ά.) που είναι συζητήσιμο αν ξεφεύγει τη διάκρισή σε βάρος ατόμων με αναπηρία.
- περνάει στα ψιλά (φόρος γαιοκτημόνων) τη μεγαλύτερη κοινωνική αλλαγή – αστική επανάσταση.

(1): Το Χόλυγουντ δεν βραβεύει πάντοτε με αξιολογικά κριτήρια. Υπεισέρχονται εμπορικοί παράγοντες, πολιτικές σκοπιμότητες, οικονομικά συμφέροντα και θέματα επικαιρότητας.  

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home