Sunday, February 12, 2006

Eντυπώσεις από την συμπεριφορά των νέων παιδιών, updated

Lifestyle is the way you live your life. It's what you eat and drink, what activities you participate in (or don't), whether or not you smoke…

Image Hosted by ImageShack.us

Κατακλύζουν τα «στέκια» μέχρι τις πρωινές ώρες και αυτό γιατί δεν είναι στην παραγωγή
Η προσκόλλησή τους στη «μόδα» με κακόγουστα, ευτελή και κακής ποιότητας ενδύματα οδηγεί πολλές φορές στην εκμετάλλευση . Αγνοούν άραγε τα ελληνικά βαμβακερά (δροσερά), μάλλινα (ζεστά) τα δερμάτινα παπούτσια (υγιεινά) κα.
Ο τρόπος της διασκέδασής τους (προσκόλληση στη σύγχρονη τεχνολογία, εφήμερη ηδονή, τα «ορθάδικα - ξενυχτάδικα» κα) περιορίζει τα ενδιαφέροντά τους στην υλική ευμάρεια περιφρονώντας τις πνευματικές απολαύσεις και ανθρωπιστικές αξίες.
Κάποτε ήταν στην πρωτοπορία των κοινωνικών αγώνων με έντονα τα στοιχεία της αμφισβήτησης και της αναζήτησης ιδεολογίας. Σήμερα είναι αντικείμενο εκμετάλλευσης ως έντονα καταναλωτικά άτομα.
Γράφει σχετικά ο Τζέρεμι Ρίφκιν (ΤΑ ΝΕΑ 20/1/2006):
»Η τεχνολογία έχει δημιουργήσει ένα πολύπλοκο πλέγμα καθημερινών χρήσεων στις οποίες οι νέοι εθίζονται από νωρίς. Αυτό έχει σημαντικές επιπτώσεις πάνω τους. Μεγαλώνουν σε ένα κόσμο οπτικό (κομπιούτερ, τηλέφωνα…) και γρήγορο, κάτι που έχει συνέπειες στο νευρικό σύστημα. Δεν έχουν υπομονή και έχουν πρόβλημα συγκέντρωσης. Μιλούν με ελλειπτικούς κώδικες και μειώνεται το λεξιλόγιό τους, με δύο λόγια έχουν καλύτερα ανακλαστικά αλλά σκέφτονται λιγότερο. Συχνά δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν μια αφήγηση και χάνουν κάτι στο θέμα της κατανόησης και της συναισθηματικής ταύτισης, χάνοντας και την εμπιστοσύνη τους στην κοινωνία».
Διαβάζουμε από το συγγραφέα Διονύση Χαριτόπουλο:
»Τα νέα παιδιά που μπαίνουν ανυποψίαστα στην έκλυση του λαιφ σταιλ είναι τα πρώτα θύματα. Περιοδικά χυδαίας πολυτέλειας τους πουλάνε το άχρηστο με περιτύλιγμα μύθου. Ο κόσμος παρουσιάζεται μπροστά τους σαν ένα ς κόσμος εμπορευμάτων. Οφείλουν ν αποκτήσουν όσο γίνεται περισσότερα για να γίνουν αποδεκτά.
Αγοράζω άρα υπάρχω

Αυτά τα σαστισμένα παιδιά ντύνονται και συμπριφέρονται με τον ίδιο αφασικό τρόπο, έχουν αποξενωθεί από τον πραγματικό εαυτό τους.

Τα βλέπουμε να στριμώχνονται σαν πρόβατα έξω από τα κλαμπ εκλιπαρώντας τον α… στην πόρτα.

Λένε:
το κατσικίσιο τυρί «σεβρ»
»μπουλ» τα ξώφτερνα παπούτσια
»πάρτι άνιμαλ» το ξεσαλωμένο πορνίδιο
»γκάτζετς» τα άχρηστα αντικείμενα
»σελέμπριτις» τους μαϊντανούς των συγκεντρώσεων
»καλτ» τις προπέρσινες σαβούρες
»τρέντι» κάθε νέα μπούρδα
»γουίκ εντ» το Σαββατοκύριακο
»κονέ» τις διασυνδέσεις
»φάσιον βίκτιμς» τα βλαμμένα της μόδας
»επώνυμους» τα κοσμικά νούμερα
»σόπινγκ» τη λύσσα για αγορές
»σταρ» τα ξόανα του θεάματος
»ντίβες» τις παλιές καραβάνες
»ανέβασμα» την ντρόγκα
»χαι» την ψωνάρα
»γκλαμουρ» την επιδειξιoμανία
»νταουν» την κατάθλιψη»
Μα δημιουργούν μόνο αρνητικές εντυπώσεις; φυσικά ΟΧΙ.

"Να τελειώνουμε με τον αστραυτερό κόσμο του τίποτα".

συνέχεια από εδώ

Labels:

20 Comments:

At 12 February, 2006 , Blogger morpheous said...

Οι γενικεύσεις αυτού του άρθρου είναι εξαιρετικά επικίνδυνες. Εν τέλει νομίζω ότι πολλοί κρίνουν τους νέους χωρίς καν να έχουν περάσει ένα σημαντικό χρονικό διάστημα μαζί τους ώστε να κατανοήσουν την διαφορετικότητα τους.

 
At 12 February, 2006 , Blogger jim_hellas said...

θα συμφωνήσω με τον προλαλίσαντα... Ειδικά η τελευταία λίστα με βρίσκει εντελώς αντίθετο με το μήνυμα που θέλει να περάσει..

Η εικόνα πάνω-πάνω είναι θεική! Έβαλα ήδη το σλόγκαν στο MSN μου! :)

 
At 12 February, 2006 , Blogger ΤΑΣΟΣ said...

Aφορά " εξειδικεύσεις" και όχι γενικεύσεις. Και αναφέρεται σε όσους επιλέγουν ένα τέτοιο τρόπο ζωής

 
At 12 February, 2006 , Blogger libertarian said...

sorry αλλά έλεος... :-)

"Η προσκόλλησή τους στη «μόδα» με κακόγουστα, ευτελή και κακής ποιότητας ενδύματα"

Κακόγουστα; Είναι κανένας ειδικός επάνω στο θέμα, κανένας μόδιστρος ώστε η γνώμη του να έχει κάποια ιδιαίτερη αξία για να την λάβουμε σοβαρά υπόψιν; Εξάλλου είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό.

"Αγνοούν άραγε τα ελληνικά βαμβακερά (δροσερά), μάλλινα (ζεστά) τα δερμάτινα παπούτσια (υγιεινά) κα."

Γιατί αν είναι πχ ιταλικά τα παπούτσια δεν θα είναι υγιεινά, τα μάλλινα ζεστά και τα βαμβακερά δροσερά;

"Ο τρόπος της διασκέδασής τους (προσκόλληση στη σύγχρονη τεχνολογία, εφήμερη ηδονή, τα «ορθάδικα - ξενυχτάδικα» κα"

Γιατί είναι κακό πράγμα η εφήμερη ηδονή; Υπάρχει και άλλου είδους ηδονή; Αν είναι συνεχής αργά ή γρήγορα παύει να έχει αξία, παύει να είναι ηδονή. Το άλλο με την τεχνολογία το αναφέρει ως κάτι κακό; Πρέπει να νοσταλγούμε τις σπηλιές; Για το ξενυχτάδικο εντάξει, δικαιολογείται μάλλον είναι κανάς θείος αυτός που τα γράφει... που να θυμάται πως είναι να είσαι teenager. Άσε που αν είναι και από κανά χωριό στην εποχή του θα κοιμόντουσαν με τις κότες οι έφηβοι (θα έπρεπε να ξυπνήσουν νωρίς να βοσκήσουν τα πρόβατα).

περιφρονώντας τις πνευματικές απολαύσεις

Όλες οι απολαύσεις είναι πνευματικές. Από το σεξ μέχρι την μακαρονάδα. Εξάλλου δεν νομίζω να υπήρξε άλλη εποχή με τόσους πολλούς νέους να απολαμβάνουν πνευματικές απολαύσεις όπως τις εννοεί αυτός.

"και της αναζήτησης ιδεολογίας."

πφφ.. ιδεολογίες. Ιδεολογία μου είναι η απόλαυση της ζωής και απ' ότι φαίνεται το ίδιο ισχύει και για τους περισσότερους νέους. Γι΄ αυτό ξενυχτάν, πάνε διακοπές etc.

" Σήμερα είναι αντικείμενο εκμετάλλευσης ως έντονα καταναλωτικά άτομα."

Αντικείμενο εκμετάλλευσης; Η συναλλαγές γίνονται με συναίνεση ακριβώς γιατί η κάθε πλευρά θεωρεί ότι θα είναι κερδισμένη από αυτήν. Δεν υπάρχει εκμετάλλευση. Γιατί είναι κακό να είσαι καταναλωτής; Γιατί δλδ είναι κακό να απολαμβάνεις αγαθά και υπηρεσίες; Είναι κακό να αγοράσω ένα βιβλίο, ένα cd, έναν καφέ, ένα μπουφάν, ένα ταξίδι;

"Περιοδικά χυδαίας πολυτέλειας τους πουλάνε το άχρηστο"

Τι είναι άχρηστο; Ποιος θα το κρίνει αν κάτι είναι άχρηστο για εμένα; Εγώ ή αυτός;

Αγοράζω άρα υπάρχω
Μόνο σε μια κοινωνία δούλων μπορείς να απολαμβάνεις αυτοκίνητα, υπολογιστές, τηλέφωνα, ρούχα, τροφή. Λίγα είναι τα αγαθά/υπηρεσίες που μπορείς να απολαύσεις επειδή ο άλλος είχε το μεράκι να τα φτιάξει και να το προσφέρει δωρεάν στους άλλους. Ποιος θα κάτσει να οδηγήσει κάμποσες ώρες ένα λεωφορείο, να μείνει μπάστακας στο περίπτερο ή να αναπτύξει ένα software που δεν τον ενδιαφέρει προσωπικά;

Το κακό είναι ότι αγοράζεις αγαθά και υπηρεσίες ή ότι τις απολαμβάνεις; Αν εννοεί το δεύτερο τότε ναι, νιώθω ότι υπάρχω περισσότερο αν δέχομαι όλα αυτά τα inputs, οπτικά όπως μια παράσταση στον κινηματογράφο, ακουστικά όπως η μουσική ενός cd etc. Αν εννοεί το δεύτερο... τότε είναι υπέρ τις εκμετάλλευσης. Να παίρνεις δίχως να δίνεις αντάλλαγμα. Να κάθεται ο άλλος να γράφει κώδικα που δεν τον ενδιαφέρει με τις ώρες ή να κάθεται πίσω από το μπαρ να προσφέρει ποπ-κορν στους κινηματογραφόφιλους, να χάνει τον χρόνο του, δλδ την ζωή του για να απολαμβάνουν οι άλλοι.

"Αυτά τα σαστισμένα παιδιά ντύνονται και συμπριφέρονται με τον ίδιο αφασικό τρόπο, έχουν αποξενωθεί από τον πραγματικό εαυτό τους."

ερρ δεν νομίζω να υπήρξε ποτέ άλλοτε τόση πολύ ανομοιομορφία σε μια κοινωνία. Αλλιώς ντύνονται οι μεταλλάδες αλλιώς οι νταρκάδες, αλλιώς οι ραπάδες αλλιώς οι σκυλάδες. Υπάρχουν ένα εκατομμύριο lifestyles. Πήγαινε στα Εξάρχεια θα δεις άλλο lifestyle, πήγε ναι στο κολονάκι άλλο. πήγαινε κάτω από το άγαλμα τις Αθηνάς στο πεδίο του Άρεως άλλο. Ποιος είναι ο πραγματικός μου εαυτός; Τον γνωρίζει προσωπικά; :Ρ Hello me, meet the real me...

Προφανώς όλα αυτά που λέει είναι μέσα από τα μάτια ενός μπάρμπα με ιδέες του χθες που δεν μπορεί να παρακολουθήσει το σήμερα.

 
At 12 February, 2006 , Blogger ΤΑΣΟΣ said...

"είναι μέσα από τα μάτια ενός μπάρμπα με ιδέες του χθες"

Ελεος!

Οπως ο Τζέρεμι Ρίφκιν
και ο Διονύσης Χαριτόπουλος

Αν έχετε καταλάβει καλά σε αυτούς απαντάτε.

Ας κρίνουν οι αναγνώστες.

Εξετάστε το ενδεχόμενο δημοσίευσης του ποστ στο blog sas

"Εξάλλου είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό."

Αυτός που γράφει θα μπορούσε να γράφει διαφορετικά;

 
At 12 February, 2006 , Blogger libertarian said...

ερρ ήμουν λίγο επιθετικός, sorry about that :-) Ως μπάρμπα εννοούσα τον Διονύση Χαριτόπουλο. Ο Τάσος μπορεί να είναι νέος. Αλλά απ' ότι φαίνεται και ένας νέος μπορεί να έχει γερασμένες ιδέες.

 
At 12 February, 2006 , Blogger libertarian said...

oups grafame taytoxronws. Nai se aytoys apantoysa.

 
At 12 February, 2006 , Blogger ΤΑΣΟΣ said...

"Δεν χρειάζεται καν να κυνηγήσεις τις απολαύσεις οι απολαύσεις σε καταδιώκουν παντού. Ο τρόπος που ντύνεσαι, διασκεδάζεις, μιλάς τρώς, πίνεις,"σνιφάρεις", κάνεις διακοπές, κάνεις έρωτα δεν είναι πάντα αρκετά ικανοποιητικός. Σου ζητάνε όλο και μεγαλύτερες επιδόσεις όλο και μεγαλύτερο εκταχηλισμό γιά να ξεχωρίσεις.

Το σύνθημα του σύγχρονου λαιφ σταιλ "γιά όλους" είναι
"χαρά- σεξ - αγορά"
Τα δύο πρώτα είναι η υπόσχεση το αγκίστρι είναι το τρίτο. Οι πληβείοι αυτού του κόσμου θα κατακτήσουν την ευτυχία και τον έρωτα μόνο εφ όσον συμπεριφερθούν ως πειθήνιοι καταναλωτές της σαβούρας που τους πασάρουν νυχθημερόν..."
Δ.Χ.

 
At 12 February, 2006 , Blogger libertarian said...

sorry gia thn kataxrhsh edw ->
να απολαμβάνεις αυτοκίνητα, υπολογιστές, τηλέφωνα, ρούχα, τροφή. ennoysa dwrean

kai edw -> Αν εννοεί το δεύτερο... τότε είναι υπέρ τις εκμετάλλευσης. ennooysa to prwto, oxi to deytero.

 
At 12 February, 2006 , Blogger ΤΑΣΟΣ said...

libertarian

Ευχαριστώ γιά τα σχολιά σου.
Στο blog γίνονται λιγοστά σχόλια.
Είναι όμως όμως σημαντικά γιά να προχωρήσει ο διάλογος.
Ισως δεν ενδιαφέρει η θεματογραφία όπως έγραψα και σε έναn άλλο blogger

 
At 13 February, 2006 , Blogger morpheous said...

Tasos ego eimai katheta adithetos sto oti den mporei na yparksei neos pou na milaei me kodikes na pigenei bouzoukia na dinete me skismena rouxa, na einai katanalotiko on kai paralila na einai anoixtomialos na exei anazitiseis kai paidia, afto einai to megalo lathos pou kanoun poloi, vlepoun thn epifaneia kai xanoun thn olh eikona

 
At 13 February, 2006 , Blogger ΤΑΣΟΣ said...

morpheous
ευχαριστώ γαι τα σχολιά σου και το διακριτικό τρόπο που τα παραθέτεις

"na einai katanalotiko on"
"na exei anazitiseis kai paidia"

Στις δύο φράσεις υπάρχει αντίφαση
γιατί ο καταναλωτισμός με την έννοια της ικανοποίησης ψεύτικων αναγκών η επιθυμιών (που το σύστημα τις κανει ανάγκες) είναι στοιχείο τοι λαιφ σταιλ δηλ όπως γράφει και ο Δ.Χ. ¨λαιφ σταιλ είναι το διαρκές κυνήγι μιάς άπιαστης εικόνας μέσω του άκρατου καταναλωτισμού. Η πλήρης υποβάθμιση της ευφυίας,της λογικής και της μοναδικότητας κάθε ανθρώπου"
Η προσωπικότητα του καθένα (ψυχική και πνευαματική συγκρότηση) δηλ και η παιδεία του και οι αναζητήσεις του αποτελούν το αντίθετο του λαιφ σταιλ

 
At 13 February, 2006 , Blogger morpheous said...

arxika na sou pw oti me aformh to post sou afto ekana kai gw ena edw http://blog.spitaki.org/2006/02/13/krinontas-epifaniaka/

sinexizw legodas pws to gegonos oti theloume na paroume mia blouza pou mas aresei px(eite epidi yposinidita exei perastei oti afto einai to wraio eite oxi) den simenei oti se oles tis alles morfes tis zohs mas eimaste ousiastika marionetes. Katalavenw ti mou les apla pistevw oti einai ekseretika apolyta.
kai sto kato kato tis sinithies, adidraseis mias genias prepei na tis krinoume kai me vash ta erethismata (arnitika eite thetika) pou afth dexete.

 
At 13 February, 2006 , Blogger ΤΑΣΟΣ said...

na paroume mia blouza

Ti θα έλεγες αν έβλεπες κάποιον να παίρνει(η να έχει;) 10 μλπούζες η 10 ζευγάρια παπούτσια και όλα αυτά σε μερικες περιπτώσες να φοριούνται μιά φορά;

 
At 13 February, 2006 , Blogger morpheous said...

se katalavenw, borei na to katekrina alla ep oudeni den tha evgaza siberasmata gia thn paidia kai to epipedo tou!

 
At 13 February, 2006 , Blogger J95 said...

πάρτι άνιμαλ» το ξεσαλωμένο πορνίδιο

What? Δεν είναι αυτό το "πάρι άνιμαλ"!

 
At 13 February, 2006 , Blogger ΤΑΣΟΣ said...

πάρτιανιμαλ!!!

?

 
At 14 February, 2006 , Blogger J95 said...

παρτι άνιμαλ είναι κάποιος που ψήνεται τρελά όποτε κάθεται φάση διασκέδασης, ποητική δε αδεία αυτός που ψήνεται τρελά για οποιοδήποτε τζέρτζελο.

 
At 14 February, 2006 , Blogger ΤΑΣΟΣ said...

j95

ευχαριστώ

 
At 18 March, 2006 , Blogger Rodia said...

Εμένα με ανησυχεί η αυξημένη βία που παρατηρείται τελευταίως όχι μόνο στα πανεπιστήμια αλλά και στα γυμνασια και λύκεια. Αλυσσίδες και ξύλο έχουν ξανακάνει την εμφάνισή τους, ρατσιστικές ομαδούλες πουλάνε τσαμπουκά ξυλοκοπώντας αλλάθρησκους ή/και αλλοεθνείς συμμαθητές. Με ανησυχεί επειδή κανείς δεν αναφέρεται σε αυτό το φαινόμενο, και αν αναφερθεί θα το χαρακτηρίσει με επιείκεια "παιδιαρίσματα". Θα συμφωνούσα, αν δεν υποψιαζόμουν ότι πίσω απο αυτά κρύβονται ανάλογοι γονείς. Αν βρεθώ στη δυσάρεστη θέση να διαλέξω "ναρκωτικά ή βία", "ψωνάρες ή βία", κλπ κλπ.. να διαλέξω οποιοδήποτε άλλο εκτός από το δεύτερο.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home