Sunday, May 31, 2009

ΣΕΞΙΣΜΟΣ Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

ΣΕΞΙΣΜΟΣ
H

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

Είναι αντίληψη, νοοτροπία διακρίσεων
- σε βάρος του γυναικείου φύλου,

- σε άτομα λιγότερο έξυπνα ή λιγότερο ικανά από αυτά του άλλου φύλλο,

- σε άτομα για το σεξουαλικό τους προσανατολισμό.

επίσης η εμπορευματοποιημένη σεξουαλικότητα και η ταύτιση της με την ηδονή,

η σεξουαλική παρενόχληση, η πορνογραφία, ο βιασμός, η κακοποίηση…

Σεξισμό υποκρύπτουν και οι αποφάσεις για σχολεία και τάξεις αρένων και θηλέων αλλά και οι εκφράσεις «ωραίο φύλο», «αδύναμο φύλο», «ισχυρό φύλο».

Ερώτημα παραμένει η αλλαγή συμπεριφεράς των ανδρών η μόνο των ανδρών.

Είναι χαρακτηριστικός κυρίως για τα ζώα που δημιουργούν μακροχρόνια συζυγικά ζεύγη και πριν απ όλα, στα πρωτεύοντα και στον άνθρωπο.

Διαβάζουμε επίσης:
«…το αρσενικό παίζει κυρίαρχο ρόλο, τόσο στο ζωικό βασίλειο όσο και στην ανθρώπινη κοινωνία, δηλ. λαμβάνει χώρα ο σεξισμός. Στην πραγματικότητα οι σχέσεις εξουσίας μεταξύ των θηλυκών και των αρσενικών ζώων παίρνουν διάφορες μορφές. Συχνότερα το θηλυκό επιλέγει το αρσενικό και όχι αντίθετα. Στις πριν από το ζευγάρωμα συγκρούσεις, το κάθε αρσενικό προσπαθεί να επιδείξει την ανωτερότητά του. Το δικαίωμα όμως της εκλογής παραμένει στο θηλυκό. Ορισμένες φορές, για ανεξήγητους λόγους, το θηλυκό επιλέγει τον ηττημένο και όχι το νικητή. Σε πολλά ζώα η γονική συνεισφορά του θηλυκού στην ανατροφή των απογόνων είναι μεγαλύτερη, απ ότι του αρσενικού. Υπάρχουν όμως και αντίθετα παραδείγματα, όπου το θηλυκό εγκαταλείπει τους απογόνους αμέσως μετά τη γέννηση τους και το αρσενικό αναλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις για την ανατροφή.

Οι ζωολόγοι ανακάλυψαν ανάμεσα στα ζώα μια ακραία εκδήλωση σεξισμού στα κήτη και όχι στα πρωτεύοντα. Έτσι το αρσενικό κήτος μπορεί να εξαναγκάσει σε συνουσία το θηλυκό που το απέρριψε. Όταν το θηλυκό δεν επιθυμεί να έρθει σε γενετησία επαφή, βγαίνει στην επιφάνεια του νερού και γυρίζει ανάσκελα. Το αρσενικό – βιαστής με τη βοήθεια δύο άλλων αρσενικών αναποδογυρίζει το θηλυκό και την ώρα που οι δύο αρσενικού σύντροφοι την πιέζουν από τα πλευρά και δεν την αφήνουν να γυρίσει ανάσκελα γίνεται η συνουσία.
«ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΑ
προβλήματα
της γενετικής
ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ»
Θεοχάρης Κεσσίδης
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Labels:

6 Comments:

At 09 June, 2009 , Blogger Nikos said...

Αγαπητέ φίλε Τάσο,
Πολύ ενδιαφέρον καί ευαίσθητο το θέμα. Πολλά έχουν γραφτεί για "σεξισμό" αλλά αυτό το κοινωνικό φαινόμενο συνεχίζει να υπάρχη, καί βασικά δέν ξέρουμε αν ποτέ εκλείψει, γιά το απλούστατο λόγο ότι αναφύμβολα εξαρτάτε από τις ανθρώπινες κοινωνικές σχέσεις. Κατά τήν δική μου γνώμη ανήκει στήν ιδια κατηγορία με τα κοινωνικά φαινόμενα τής ομοφυλοφιλίας, φιλετικών διακρίσεων, καί τευλευταία εδώ στις ΗΠΑ (δεν ξερω αν υπάρχει διαμάχη στήν Ελλάδα) τό θέμα τής έκτρωσης. Νομίζω ότι όλα αυτά τα κοινωνκά φαινόμενα θά διαινίζωνται εφ' όσον θα υπάρχουν διαφορές στις ανθρώπινες κοινωνικές ομάδες που αντιπροσωπευουν. Η δυνατότητα λήσης επίκοιται στήν σύντμηση των διαφορετικών αντιλήψεων, πού επέρχεται με την αλλαγή ιδεών, καί τήν πάροδο χρόνου.

Επετρέψε μου να διαφωνήσω με τήν συγκριση ανθρωπίνων κοινωνιών καί αυτών των ζώων. Καίτι ορισμένα ζώα τίνουν να διαβιούν σε ομάδες, η επικοινωνία μεταξύ τους καί ο καθορισμός των σχέσεων τους δέν είναι ιδιες με αυτές τών ανθρωπίνων.

Ευχομαι το βιβλίο της κυριας Τσοκαλίδου να βρη κάποια απήχησε στο Ελληνικό κοινό, σαν ένας οδηγος.

 
At 11 June, 2009 , Blogger ΤΑΣΟΣ said...

Nίκο ευχαριστώ για το προσεγμένο σχόλιό σου. Πράγματι οι ανθρώπινες κοινωνιές δεν δεν είναι σαν εκείνες των ζώων. Η συμπεριφορά ορισμέων όμως είναι ενστικτώδης και ξεπερνά ακόμη και εκείνη των ζώων.

 
At 01 August, 2009 , Blogger ενίοτε said...

Άλλο τό 'να, κι άλλο τ' άλλο.

Μου άρεσε πολυ και το πρώτο σχόλιο.

Οι άνθρωποι όμως δεν έχουν καθαρή (pure) ενστικτώδη συμπεριφορά. Δεν τους το επιτρέπει η λογική και συνειδησιακή τους ικανότητα. Το βασικό κριτήριο διαφοροποίησής τους απ' τα ζώα.

Οι παρατηρήσεις σε πληθυσμούς ζώων και εν συνεχεία, η απόδοση ανθρωπίνων χαρακτηριστικών σ' αυτά (και τ'ανάπαλιν) είναι σίγουρα αποτυχής απο την ρίζα της. Ωστόσο γοητεύουν εύκολα τον ακροατή τέτοιου τύπου συγκρίσεις.

Εγώ μάλλον θα τ' απέφευγα το εν λόγω βιβλίο.

 
At 02 August, 2009 , Blogger ΤΑΣΟΣ said...

Οι περισσότυεροι άνθρωποι όμως δεν έχουν καθαρή (pure) ενστικτώδη συμπεριφορά.

Ομως υπάρχουν και ορισμένοι (σεξουαλική διαστροφή κλπ) που φαίνεται να έχουν ενστικ΄τωδη συμπεριφορά.

 
At 03 August, 2009 , Blogger ενίοτε said...

Πιστεύω στ' αλήθεια, και με την γνώση πως θα παρεξηγηθώ, οτι μπερδεύουμε δυο έννοιες εδώ. Το ένστικτο (ένα ζωώδες και συνεπώς αγνό χαρακτηριστικό) με την διαστροφή (μια επιλεκτική συμπεριφορά). Κι αυτό γιατί ζούμε με παρωπίδες μπροστά στην αλήθεια.
Μας αρέσει εμάς τους ανθρώπους να δικαιολογούμε τις επιλογές μας και να τις ονομάζουμε "φυσικές αδυναμίες".
Συνείδηση έχει μόνο ο άνθρωπος. Συνείδηση της ισορροπίας του σύμπαντος. Συνείδηση του καλού και του κακού. Η συνείδηση δεν είναι η συνειδητοποίηση κι ούτε η συσσωρευμένη γνώση..

Ή μήπως προτιμούμε να μην είναι αλήθεια αυτό;
http://www.focusmag.gr/articles/view-article.rx?oid=39545

 
At 03 August, 2009 , Blogger ΤΑΣΟΣ said...

Ευχαριστώ γία το link γιατί κάποιος εξ αυτών υπήρξε και καθηγητής μου.

Εχεις δίκηο γιά τη διάκριση των εννοιών στο σχόλιό σου.

Αλλά νομίζω ότι υπάρχουν άνθρωποι που τουλάχιστον φαίνεται να έχουν χαλαρή συνείδηση και μεταφοριά γρα΄φουμε γιά αυτούς γιά ενστικτώδη συμπεριφορά.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home