Friday, September 12, 2014

11 ΣΕΠΕΜΒΡΗ 1973, ΣΑΛΒΑΝΤΟΡ ΑΛΛΙΕΝΤΕ – SALVADOR ALLENDE. ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ

"Γνώριζε το έργο του Μάρξ και μέρος του έργου του Λένιν.
Δεν ήταν Μαρξιστής – Λενινιστής γιατί απέρριπτε θεμελιώδεις αρχές του Λενινισμού:
- το ρόλο μιάς μονοκομματικής κυβέρνησης
- αρνιόταν τη δικτατορία του προλεταριάτου.

Τι υιοθέτησε από το Μαρξισμό - Λενινισμό?
- την προσέγγιση των εργατών και των φτωχών
- την ιδέα της ισότητας.

Η φιλοσοφία του σημαδεύτηκε από τη Γαλλική Επανάσταση.
Πίστευε στις αρχές της.

Εμπνεόταν από πολλές πηγές.

Επηρέασε ιδιαίτερα τις ριζοσπαστικές ιδέες".


ΣΑΛΒΑΝΤΟΡ ΑΛΛΙΕΝΤΕ – SALVADOR ALLENDE.
Σκηνοθεσία: Πατρίτσιο Γκουσμάν
Χώρα: Χιλή


Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα δεδομένα, το μόνο πράγμα που απομένει για μένα είναι να πω στους εργάτες: δεν πρόκειται να παραιτηθώ! Ευρισκόμενος σε μια ιστορική μετάβαση, θα πληρώσω την πίστη του λαού με τη ζωή μου. Και τους λέω ότι είμαι βέβαιος ότι οι σπόροι που έχουμε φυτέψει στην καλή συνείδηση των χιλιάδων και χιλιάδων Χιλιανών δεν θα μείνουν συρρικνωμένοι για πάντα.


   Έχουν δύναμη και θα είναι σε θέση να μας εξουσιάζουν, αλλά οι κοινωνικές διεργασίες δεν μπορεί να εμποδιστούν ούτε από το έγκλημα, ούτε από τη δύναμη.
Η ιστορία είναι δική μας, και οι άνθρωποι κάνουν την ιστορία.

   Εργάτες της χώρας μου: Θέλω να σας ευχαριστήσω για την αφοσίωση που είχατε πάντα, την εμπιστοσύνη που εναποθέσατε σε έναν άνθρωπο που ήταν μόνο ένας διερμηνέας της μεγάλης λαχτάρας για τη δικαιοσύνη, ο οποίος έδωσε το λόγο του ότι θα σεβαστεί το Σύνταγμα και το νόμο και έκανε ακριβώς αυτό.

….
Να πηγαίνετε προς τα εμπρός γνωρίζοντας ότι, αργά ή γρήγορα, οι μεγάλες λεωφόροι θα ανοίξουν και πάλι και οι ελεύθεροι άνθρωποι θα περπατούν μέσα από αυτές για να χτίσουν μια καλύτερη κοινωνία.

   Ζήτω η Χιλή! Ζήτω οι άνθρωποι! Ζήτω οι εργαζόμενοι!



   Αυτά είναι τα τελευταία λόγια μου, και είμαι βέβαιος ότι η θυσία μου δεν θα είναι μάταια, είμαι βέβαιος ότι, τουλάχιστον, θα είναι ένα μάθημα ηθικής που θα τιμωρήσει το κακούργημα, τη δειλία και την προδοσία.

   Σαντιάγο της Χιλής, 11 Σεπτεμβρίου 1973»

Labels:

1 Comments:

At 21 September, 2014 , Blogger vantageo said...

Πράγματι από ότι ανακαλύπτω οι παρεξηγήσεις ως προς το Μαρξ, τη θεωρία του και την ερμηνεία του, είναι πολλές.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home