Saturday, January 24, 2009

«ΚΥΒΕΡΝΩΣΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ …»

Είναι:
- μια προοδευτική πρόταση κυβερνητικής ευθύνης σταθερά προσανατολισμένη στη μετατροπή της κοινωνικής πλειοψηφίας σε πολιτική δύναμη προοδευτικής και δημοκρατικής διακυβέρνησης.
- ανθρωπιστική γιατί έχει ως μέτρο τον άνθρωπο και τη ζωή του.
- σύγχρονη και επίκαιρη.
- οικουμενική γιατί ενδιαφέρεται για την απελευθέρωση και χειραφέτηση των λαών, την προστασία της ζωής και των φυσικών πόρων του πλανήτη, την καταπολέμηση των παγκόσμιων ανισοτήτων, τον έλεγχο των εξοπλισμών, την εξασφάλιση τροφίμων και φαρμάκων,…

Οφείλει:
- να αποκαλύψει και να αναδείξει τις πνευματικές και παραγωγικές δυνάμεις τόσο στη χώρα όσο και στους Έλληνες της διασποράς.
- να προωθήσει ένα ακριβοδίκαιο, οικονομικά βιώσιμο και κοινωνικά ευαίσθητο δίκτυο ίσων δυνατοτήτων και να κατοχυρώσει μέσω αυτού μια πραγματική δημοκρατία στην αγορά.

Ενθαρρύνει, ενισχύει, διευρύνει και πολλαπλασιάζει τις κοινωνικές δράσεις των πολιτών.

Υποστηρίζει προγράμματα κατάρτισης ανέργων και επιδοτεί την εργασία.

Αναζητεί προοδευτικές λύσεις για να τις εφαρμόσει.

Δεσμεύεται να επιβάλλει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο στην αγορά εντάσσοντας τη λειτουργία της στην υπηρεσία της κοινωνίας.

Οραματίζεται μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση, καταπίεση και αλλοτρίωση, μια κοινωνία ελεύθερων και χειραφετμένων ανθρώπων όπου στη διανομή του πλούτου που δημιουργεί και παράγει ο καθένας συμμετέχει δίκαια και αναλογικά.

Συνδέεται με την ιδεολογική, πολιτική, προγραμματική, θεσμική ανασύνθεση και ενοποίηση του προοδευτικού χώρου ως συνόλου.

Κατοχυρώνει το δικαίωμα κάθε πολίτη στην αξιοπρεπή διαβίωση (καταπολεμά μέσω του κοινωνικού κράτους την ανεργία, τη φτώχεια, την κοινωνική περιθωριοποίηση, υιοθετεί ένα ισχυρό σύστημα πρόνοιας, εξασφαλίζει ίσες δυνατότητες πρόσβασης και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στην παιδεία, στην εργασία, στην υγεία, στην πρόνοια και την κοινωνική ασφάλιση.

Εγγυάται:
- το δημόσιο χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης.
- το δημόσιο συμφέρον που διασφαλίζει την πολιτική, οικονομική και κοινωνική δημοκρατία, την παροχή δημόσιων και κοινωνικών αγαθών και υπηρεσιών.
- την προστασία, την αυτονομία και την ανάπτυξη ενός ιδιωτικού τομέα που θα λειτουργεί ως κινητήριος μοχλός της οικονομίας, που θα παράγει εισόδημα, πλούτο και θέσεις εργασίας, θα διασφαλίζει το κέρδος σε συνθήκες διαφάνειας και νομιμότητας, θα προστατεύει το περιβάλλον ως κοινή περιουσία,…

Δεν αφορά νέα οργανωτική μορφή.

Επιδιώκει μέτρα και θεσμούς διαφάνειας που συμπληρώνουν και θωρακίζουν το πλαίσιο λειτουργίας του πολιτικού συστήματος και ενδυναμώνουν τη δημοκρατία της συμμετοχής και της διαβούλευσης.

Για την κυβερνώσα αριστερά:
- απαιτείται μια νέα σχέση κράτους και αγοράς στη βάση του δημοσίου συμφέροντος
- η μισθωτή εργασία αποτελεί πρόοδο και προϋπόθεση ανάπτυξης για το σύνολο της οικονομίας.
- οι ιδέες εξακολουθουν να διαμορφώνουν ουτοπίες, να κινούν την ιστορία, να εμπνέουν προοδευτικούς αγώνες, να δίνουν νόημα σε κοινές κατακτήσεις.

Για την αριστερά η πολιτική:
- εκφράζει τη βούληση του λαού να βελτιώσει τη ζωή του με αξιοπρέπεια, δικαιοσύνη και κοινωνική αλληλεγγύη.
- συμπυκνώνει το όραμα της ευημερία ως ατομικού και συλλογικού δικαιώματος.
- έχει αναδιανεμητικούς σκοπούς.
- στηρίζεται σε συγκεκριμένες αρχές.
- αντιπροσωπεύει κινήματα ισότητας και ταξικών συλλογικών διεκδικήσεων ενώ η Δεξιά αντιπροσωπεύει κατά κύριο λόγο πολιτικές, οικονομικές ελευθερίες και ατομικών επιλογών.
- σχεδιάζει μια προοδευτική μεταρρύθμιση στο χώρο της εργασίας και των κοινωνικών σχέσεων, ένα σταθερό πρόγραμμα δημιουργίας νέων και μόνιμων θέσεων εργασίας και την ένταξη μεταναστών, παλιννοστούντων, α.μ.ε.α., κ. άλ. στην αγορά εργασίας.
- είναι αλληλεγγύη και υπόθεση αξιών, δομών κοινωνικής οργάνωσης και παροχής αγαθών, για τη Δεξιά είναι υπόθεση ατομικής πρωτοβουλίας και φιλανθρωπικών κινημάτων.

Για την προοδευτική αριστερά δεν ενοχοποιείται η υγιής επιχειρηματικότητα (κέρδος ναι αλλά όχι κερδοσκοπία ούτε αισχροκέρδεια) , δεν νομιμοποιείται η μαύρη εργασία και δεν γίνεται ανεκτή καμιά μορφή παραοικονομίας.
Η αλληλεγγύη για την αριστερά είναι υπόθεση αξιών, δομών κοινωνικής οργάνωσης και παροχής αγαθών, για τη Δεξιά είναι υπόθεση ατομικής πρωτοβουλίας και φιλανθρωπικών κινημάτων.

Η προοδευτική Αριστερά:
- είναι πολιτικό κίνημα ελευθεριών και δικαιωμάτων.
- ενδιαφέρεται για το σύνολο της κοινωνίας, η Δεξιά για τους οικονομικά ισχυρούς και δογματική, συντηρητική αριστερά ισχυρίζεται ότι ενδιαφέρεται για τους οικονομικά ασθενέστερους.
- κατοχυρώνει θεσμικά και εγγυάται συνταγματικά το δημοκρατικό δικαίωμα όλων στην παιδεία, στην εργασία, στην παιδεία, στην εργασία, στην υγεία, στον πολιτισμό στην καινοτομία.
- διεκδικεί και κατακτά το κοινωνικό δικαίωμα του καθ ενός για επαρκές εισόδημα, εκπαίδευση, απασχόληση, περίθαλψη, ασφάλιση.
- εξασφαλίζει ασφάλεια και ποιότητα στη ζωή των πολιτών.

ΥΓ
- Ο συγγραφέας δεν είναι τελειόφοιτος αλλά απόφοιτος του ΕΜΠ
- Η πολιτική δεν είναι ασχολία αλλά αγαθό, συνειδητή δράση και συμμετοχή,… (σελ 13)
- Προϊόντα που προέρχονται από γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς και όχι «μεταλλαγμένα προϊόντα».(σελ 48)
- Δεν χρειάζεται η γραφή σε πρώτο ενικό πρόσωπο (πιθανόν να είναι και μειωτική για τους συνεργάτες).
-«… να αλλάξουμε τον κόσμο» σελ. 14 υπερβολή.
Το σύνθημα «Η Ελλάδα στους Έλληνες» σήμερα όχι μόνο δεν αντιπροσωπεύει τίποτα αλλά σε μια Χώρα που >15% του πληθυσμού δεν είναι μόνο Έλληνες αλλά είναι και σε αντίθεση με τα όσα γράφονται στη σελ. 127 για τις επιταγές του Συντάγματος και στην σελ. 187 «…ισοπολιτεία ως καθολικό και ανεξαίρετο δικαίωμα».
ΚΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ
«ΚΥΒΕΡΝΩΣΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
για το Δικαίωμα στην Ευημερία»
Α.Α. ΛΙΒΑΝΗ

Labels: ,

Tuesday, January 20, 2009

Θρησκευτικός φανατισμός

«Οι άνθρωποι δεν κάνουν τόσο κακό,
όσο κάνουν για θρησκευτικούς λόγους»
PASCAL

Ο θρησκευτικός φανατισμός (ραβίνοι, μουλάδες, ιμάμηδες, ιερατείο, φαλαγγίτες κ. άλ.)
αλλοιώνει την πίστη,

εκφράζεται ως μίσος εναντίον των ετερόδοξων ή αλλόθρησκων,

γεμίζει πόνο τους ανθρώπους,

συνδέεται με διαφθορά και πράξεις συναλλαγής,

θεωρεί το θάνατο δόξα και τους νεκρούς "μάρτυρες",

απαιτεί αποδείξεις πίστης,

επιβάλει απαγορεύσεις (θεοκρατικά καθεστώτα),

εμποδίζει τον πολιτικό εκσυγχρονισμό (σύγχρονα συντάγματα, προστασία ανθρωπίνων δικαιωμάτων),

αντιστρατεύεται τη δημοκρατία και την επιστήμη,

υπονομεύει την ειρήνη και ενισχύεται από την απουσία της (ιεροί πόλεμοι),

ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ

Labels:

Sunday, January 11, 2009

O ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗ ΓΑΖΑ

« Ούτε υπέρ του Ισραήλ ούτε κατά της Χαμάς αλλά υπέρ της Παλαιστίνης»

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us
- 1500000 κάτοικοι
- 1000000 κάτοικοι εξαρτώνται από τη διεθνή οικ. και επισιτιστική βοήθεια.
- Το 1/3 της ενέργειας παραγόταν από το εργοστάσιο στο ΝΟΥΖΕΙΡΑΤ, 1/3 προερχόταν από το Ισραήλ και το υπόλοιπο 1/3 από την Αίγυπτο.
Σήμερα οι κάτοικοι βρίσκονται στα όρια ανθρωπιστικής καταστροφής

Το 2005 ο Αριέλ Σαρόν υποχρεώνει το στρατό και τους εποίκους να αποχωρήσουν από τη Γάζα.

Τον έλεγχο της Γάζας τον έχει η ισλαμική οργάνωση Χαμάς από το Ιούνιο του 2007 όταν κυριάρχησε στον εμφύλιο πόλεμο εξοντώνοντας τους αγωνιστές της Φατάχ. Αμφισβητείται η επιβολή ισλαμικού νόμου στη Γάζα και διαψεύδονται οι επιθέσεις σε καφενεία, ιντερνέτ καφέ, εστιατόρια που σερβίρουν οινοπνευματώδη και μικτά σχολεία.
Σε αυτό τον εμφύλιο πάνω από 600 Παλαιστίνιοι βρήκαν το θάνατο. Στην κυριαρχία της Χαμάς συντέλεσε και το εμπάργκο (στέρηση οικ. βοήθειας) από τη διεθνή κοινότητα (2006) και αποκλεισμός της Λωρίδας της Γάζας.
Την ίδια εποχή διαλύεται η κυβέρνηση συνασπισμού Χαμάς – Φατάχ. ). Η Παλαιστίνη καταδικάζεται στη φτώχεια και διαμελισμό. Στην περιοχή υπάρχουν 3 «κρατικές» οντότητες. Δύο ζώνες επιρροής Φατάχ – Χαμάς και το Ισραήλ.

Ο αποκλεισμός στη Λωρίδα της Γάζας από το Ισραήλ ως αντίποινα για τις επιθέσεις με ρουκέτες εναντίον οικισμών του Ισραήλ θα μπορούσε να είναι και η αφορμή των βομβαρδισμών και της εισβολής στη Λωρίδα της Γάζας. Ποιες όμως είναι οι αιτίες:

- Η άρνηση το Ισραήλ να παραχωρήσει τα αναγνωρισμένα από τον ΟΗΕ δικαιώματα των Παλαιστινίων. Τα κατεχόμενα από το πόλεμο του 1967 Παλαιστινιακά εδάφη, η άρνηση αποχώρησης από το Ισραήλ και διάλυσης των παράνομων οικισμών (εποικισμός Παλαιστινιακών εκτάσεων).
Γενικά η πολιτική του Ισραήλ που πιστεύει ότι με τη γενοκτονία των Παλαιστινίων θα εδραιωθεί και θα εξασφαλίσει την ύπαρξή του.
- Η αντιπαλότητα - εμφύλιος πόλεμος των Παλαιστινιακών Οργανώσεων Χαμάς και Φατάχ.
- Η άρνηση από τη Χαμάς του δικαιώματος ύπαρξης Ισραήλ και του διαλόγου με το Ισραήλ.
- Ο θρησκευτικός φανατισμός
- Ο οικ . αποκλεισμός - εμπάργκο

Από τις πολεμικές επιχειρήσεις των 15 ημερών στη Γάζα έχουν τραυματιστεί 4.000 και έχουν σκοτωθεί 1245 άνθρωποι(18/1/2009) , κυρίως άμαχοι και παιδιά (420 παιδιά 18/1/2009)

Όμως άλλος δρόμος από το διάλογο δεν υπάρχει.

Image Hosted by ImageShack.us

Stop the Bloodshed in Gaza:
Urge the UK government to act immediately

Dear Supporter,
As the civilian death toll rises, the people of Gaza are in dire need of emergency food and medical aid.

The newly introduced Israeli 3 hour cessation arrangement is woefully inadequate. Palestinians are using the brief respite in a desperate search for food and medicines, even to bury their dead relatives. But what use is a three hour lull amidst the horror?

We are urging the UK government to lead the call for an immediate and comprehensive humanitarian truce. This is essential to allow desperately-needed humanitarian assistance through, to evacuate the wounded, and provide safe refuge for civilians wishing to flee the conflict zone.

Act now for the innocent people of Gaza and Israel
1. Send a message to the UK government to lead the call for an immediate and comprehensive humanitarian truce.
2. Make a donation to Amnesty's vital work on Gaza.

We need to stand together and demand that the UK government acts responsibly. The unacceptable loss of civilian life must stop.

Sincerely,

Amnesty International UK
Protect The Human

Ας ζητήσουμε και εμείς απο την Ελληνική Κυβέρνηση να ζητήσει εκεχερεία για να δοθεί χρόνος να σταλεί επισιτιστική και ιατρική βοήθεια αλλά και να επιτρέψει την περίθαλψη τραυματισμένων Παλαιστινίων στα Ελληνικά Νοσοκομεία.

ΛΙΝΚ

ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ: ΣΚΕΨΕΙΣ

Image Hosted by ImageShack.us

Labels:

Saturday, January 10, 2009

ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΟΥ ΔΟΜΕΝΙΚΟ 16/2/1943

Το Δομένικο ήταν ένα χωριό κοντά στην Ελασσόνα. Κατοικούσαν κυρίως πρόσφυγες.
Στις 16/2/1943 οι πυροβολισμοί που ακούγοντο προερχόντουσαν από τη συμπλοκή ανταρτών και Ιταλών κατακτητών. Η μάχη ήταν σφοδρότατη. Συμμετείχαν και δύο βομβαρδιστικά αεροπλάνα που είχαν απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Λάρισας. Πετούσαν χαμηλά και βομβάρδιζαν θέσεις των ανταρτών.
Από τη μάχη οι Ιταλοί είχαν 9 νεκρούς και οι αντάρτες ένα βαριά τραυματισμένο. Ορισμένοι κάτοικοι του Δομένικο έφυγαν Οι περισσότεροι όμως έμειναν. Μετά τη μάχη το Χωριό κυκλώθηκε από πυκνές φάλαγγες που πυροβολούσαν όποιον προσπαθούσε να διαφύγει.

117 άρρενες (14 – 80 ετών) κάτοικοι συγκεντρώθηκαν βίαια σε ένα σημείο του Χωριού.
105 σπίτια λεηλατήθηκαν και πυρπολήθηκαν.
Οι συλληφθέντες φορτώθηκαν σε φορτηγά και κινήθηκαν προς τα νότια. Στο δρόμο οι Ιταλοί έσπρωχναν πολλούς από αυτούς έξω από τα φορτηγά τους οποίους πυροβολούσαν όσοι ακολουθούσαν. Στο Χωριό Μυλόγουστα εξετέλεσαν όσους βρήκαν στα κτήματα η κοντά στο δρόμο και πυρπόλησαν 80 σπίτια ( σχεδόν το σύνολο του Χωριού).
Στο 31 Κm βόρεια της Λάρισας οι κάτοικοι του Δομένικου κατέβηκαν από τα φορτηγά και οδηγήθηκαν στην άκρη του δρόμου. Πλησίαζε σούρωπου και οι Ιταλοί δεν είχαν πάρει ακόμη αποφάσεις. Ίσως περίμεναν την έγκριση του στρατηγού Μπενέλλι, διοικητού της μεραρχίας «Πινερόλο» της Λάρισας η συσκεπτόντουσαν για την εξεύρεση του απανθρωπότερου τρόπου εκτέλεσης. Ο μοτοσυκλετιστής, που έφθασε εκείνη την ώρα, μετέφερε στο Ιταλό επικεφαλή μήνυμα του Μπενέλι.
Στις 12 τα μεσάνυχτα άρχισαν οι εκτελέσεις με ριπές πολυβόλων. Όμως ο τρόπος των εκτελέσεων δεν ικανοποιούσε του μελανοχίτωνες Ιταλούς. Συνέχισαν τις εκτελέσεις καρφώνοντας τα κεφάλια των αιχμαλώτων με στιλέτο. Μετά την εκτέλεση οι Ιταλοί κατευθυνόμενοι προς τον Τύρναβο εκτελούσαν αδιακρίτως όποιον συναντούσαν και στους 117 προστέθηκαν άλλοι πενήντα (50). Τα πτώματα παρέμειναν άταφα για 3-4 ημέρες.


Ο «λεγεωνάριος» Αλκιβιάδης Διαμάντης είχε συνεργασία με τον Ιταλό στρατηγό Μπενέλι στην πυρπόλησε του Δομένικο . Τα 52 από τα 74 χωριά της Επαρχίας Ελασσόνας αφανίστηκαν με τη δράση του Μπενέλι και των «λεγεωναρίων του Διαμάντη. Ο Αλκιβιάδης Διαμάντης ήταν ένας απατεώνες και τυχοδιώκτης και του είχε ανατεθεί από τους Ιταλούς και το «Χωριστικό Κίνημα των Βλάχων», που είχε συγκροτηθεί από τους Ρουμάνους να συγκροτήσει την «Λεγεώνα των Κουτσοβλάχων». Ο Διαμάντης άρχισε να συγκροτεί πυρήνες από ληστές λωποδύτες, πλαστογράφους, φυγόδικους , δραπέτες φυλακών απατεώνες και εκβιαστές. Ο αριθμός τους ανερχόταν στα 150 άτομα , δήλωναν όμως 2000 για να λαμβάνουν επί πλέον χρήματα, όπλα, ρουχισμό και τρόφιμα. 
ΗΡΩΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ
ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
Τάσου κ. Κοντογιαννίδη
ΠΕΛΑΣΓΟΣ



Τα 2005 η τηλεοπτική εκπομπή «θεματική βραδιά» παρουσιάζει το ντοκιμαντέρ «Ο Βρώμικος Πόλεμος του Μουσολίνι», το οποίο έχει προκαλέσει σάλο στην Ιταλία και έχει αναγκάσει ακόμη και τον Εισαγγελέα Ντίνι να ζητήσει διερεύνηση του ζητήματος προκειμένου να αποδοθούν, έστω και σήμερα, ευθύνες. Στο πλαίσιο της εκπομπής προβλήθηκε μετά τις ειδήσεις και μια ολιγόλεπτη συνέντευξη που παραχώρησε στον ανταποκριτή της ΕΡΤ, Δημήτρη Δεληολάνη, ο κ. Ντίνι, σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα.
Στο πλαίσιο της Θεματικής Βραδιάς θα παρουσιαστούν τα ντοκιμαντέρ:
Α) Ο Βρώμικος Πόλεμος του Μουσολίνι (52΄, Συγγραφέας/Σκηνοθέτης: Τζοβάνι Ντονφραντσέσκο, GA&A Productions, Συμπαραγωγοί EΡT/ RTSI/PIK/Mediaset/Fox Channel) Πέμπτη, 17 Απριλίου, στις 22:00, ΕΤ1
Η ομάδα παραγωγής έχει βρει συγκλονιστικά αμοντάριστα πλάνα στα Ελληνικά αρχεία, κινηματογραφημένα με κρυμμένη κινηματογραφική κάμερα, κατά την περίοδο πείνας που προκλήθηκε από τις λεηλασίες και από την Ιταλική κατοχή της Ελλάδας και που οδήγησε σε λιμοκτονία και θάνατο περίπου 400.000 ανθρώπους.
Με την βοήθεια της έρευνας που διεξήγαγε η καθηγήτρια Λίντια Σανταρέλι (Πανεπιστήμιο Princeton/Columbia), το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει τους κατοίκους του Δομενίκου και τον δικαστικό αγώνα που κάνουν μετά τη μήνυση που κατέθεσαν οι Στάθης Ψωμιάδης , Δημήτρης Λιάκος και Γιώργος Νικολούλης διεκδικώντας την απόδοση δικαιοσύνης για ένα γεγονός που ηθελημένα έχει βγει από τα βιβλία της Ιστορίας και από τις μνήμες των ανθρώπων στην Ιταλία αλλά και στην Ελλάδα.
Χάρη στην αδημοσίευτη έρευνα της καθηγήτριας Σανταρέλι στα στρατιωτικά αρχεία έγινε δυνατή η ανασύνθεση της αλληλουχίας των διαταγών και η ταυτοποίηση των υπευθύνων.
Μέσα από την μικροϊστορία του χωριού Δομένικο, αποκαλύπτεται ένα ευρύτερο σενάριο: πρόσφατα οι Ιστορικοί ανακάλυψαν μια ατέλειωτη σειρά από σφαγές αμάχων που διέπραξε ο Ιταλικός στρατός.
Β) Η Βιογραφία του Σίλβιο Μπερλουσκόνι (50’, History Channel) Πέμπτη, 17 Απριλίου, τα μεσάνυχτα, ΕΤ1
περισσότερα εδώ:

1

2

3

1) http://www.cosmo.gr/ArtsEnt/Hellas/194356.html

2) http://www.leukipoli.gr/politismos/831.asp

3) http://www.leukipoli.gr/politismos/848.asp

Labels:

Monday, January 05, 2009

"Δόκτωρ Ζιβάγκο" ένα θρίλλερ με το Βραβείο Νόμπελ 1958

Ζιβόε: ζωντανός
Ζιβάγκο: φορέας ζωής, αλήθειας, θέλησης και τόλμης

Μυθιστόρημα που αναφέρεται στην περίοδο 1903 – 1929
Ο συγγραφέας εκφράζει τα προσωπικά του βάσανα, σε μια εποχή βίας, προδοσίας, χαμένων ονείρων και άχρηστων θυσιών.
Εμπνέεται από τον έρωτά του με την Όλγα Ιβίνσκαγια.
Ο Δόκτωρ Ζιβάγκο και η Λάρα είναι πιστά αντίγραφα των Μπορίς Παστερνάκ και της Όλγας.
Στο μυθιστόρημα η Λάρα εξαφανίζεται και στη ζωή η Όλγα συλλαμβάνεται χωρίς κατηγορία και με σκοπό να πιεστεί ο Παστερνάκ για να υποταχτεί οριστικά.
Μάρτιο 1953 πεθαίνει ο Στάλιν αλλά όχι και ο σταλινισμός.
Η συντακτική επιτροπή του περιοδικού Νοβι Μιρ έκρινε ότι « είναι μια διατριβή μεταφρασμένη σε μυθιστόρημα, κατά βάθος αντιδημοκρατικό και μακριά από κάθε αντίληψη των συμφερόντων του λαού».
Τον Αύγουστο του 1956 ο Υπ. Εξωτερικών γνωστοποιεί στα μέλη της Κ.Ε. ότι ο συγγραφέας του «Δόκτωρ Ζιβάγκο» επέτρεψε παράνομα την έκδοση του βιβλίου σε διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες ενω πρόκειται «για λιβελογράφημα γεμάτο μίσος για την ΕΣΣΔ».
Τον ίδιο μήνα ο Παστερνάκ στέλνει στο Δ/ντη του Υπ. Πολιτισμού γράφοντας:
«ότι δεν είχε αλλάξει απόψεις παρά τους εκφοβισμούς που είχε δεχτεί» και καταλήγει: « Αν πρέπει να εξαγοράσω με μαρτύρια την αλήθεια που γνωρίζω δεν μου λέτε τίποτα καινούργιο και εγώ είμαι έτοιμος να τα υποστώ όλα, όποια και αν είναι αυτά».
Το Υπ. Πολιτισμού ανακοινώνει ότι «το τμήμα του Κράτους που είναι επιφορτισμένο με τις σχέσεις ανάμεσα στα κομμουνιστικά κόμματα λαμβάνει μέτρα για να εμποδίσει την έκδοση αυτού του συκοφαντικού βιβλίου»
Ο Τολιάτι (Γ.Γ. του ΚΚΙ) ύστερα από επίμονη πίεση των σοβιετικών μεσολαβεί προσωπικά στον Φελτρινέλι για τον ίδιο σκοπό.
Ο εκδότης λαμβάνει πολλά γράμματα για την επιστροφή του χειρογράφου αλλά δηλώνει περιφρονητικά « ξέρω καλά πως κατασκευάζονται αυτού του είδους τα γράμματα».
Ο Παστερνάκ είναι σίγουρος ότι το μυθιστόρημά του δεν θα εκδοθεί. Η Όλγα του προτείνει παράνομη έκδοση. Ο ίδιος θέλει να το διαβάσει όλος ο κόσμος.
Ο Σέρτζιο ντ΄Ατζελο, Ιταλός κομμουνιστής (μέλος του ΚΚΙ) και συνεργάτης στη Μόσχα του Μιλανέζου εκδότη Φελτρινέλι (μέλος και αυτός του KKI) έρχεται σε επαφή με τον Μ. Παστερνάκ για να αποσπάσει τη συγκατάθεσή του για την έκδοση του «Δόκτωρ Ζιβάγκο» μεταφρασμένο στο εξωτερικό. Με τη μεσολάβηση του Ιταλού Πρέσβη ο Σέρτζιο ντ΄Ατζελο συναντά τον Παστερνάκ στο σπίτι του ενώ η Όλγα απουσίαζε. Ζητάει να δανειστεί το μοναδικό χειρόγραφο και να το επιστρέψει με τις παρατηρήσεις του. Ο αφελής Παστερνάκ τον εμπιστεύεται. Ο Σέρτζιο εξαφανίζεται. Όταν η Όλγα επιστρέφει ξεσπάει λέγοντας ότι «θα επωφεληθούν από τη συγκατάθεσή του και ότι «θα ξεσπάσει σκάνδαλο».
Το 1957 επιστρέφει ο Σέρτζιο με ένα συμβόλαιο, ο Παστερνάκ δίνει τη συγκατάθεσή του. Η ανησυχία της Όλγας αυξάνεται γιατί «φοβάται ότι σε μια χώρα όπου όλοι οι εκδοτικοί οίκοι ανήκουν στο Κράτος μόνο το Κράτος θα μπορούσε να διαπραγματευτεί και ο Πάστερνάκ «θα μπορούσε να κατηγορηθεί ότι δεν έχει ενημερώσει τις ανώτερες αρχές».
Το Νοέμβριο του 1957 κυκλοφορεί η Ιταλική μετάφραση του βιβλίου. Την ίδια χρονιά ακολουθούν 24 εκδόσεις.
Ο Φελτρινέλι διαγράφεται από το κόμμα με συνοπτικές διαδικασίες.
Ο Παστερνάκ με τη συγκατάθεση του έχει παραχωρήσει στο Φεντρινέλι και τα δικαιώματα του βιβλίου. Το βιβλίο μεταφράζεται σε δεκάδες γλώσσες, παραμένει όμως αμετάφραστο στη μητρική του γλώσσα.
Το 1958 ανακοινώνεται η πρόταση στο Μπορίς Παστερνάκ για βραβείο Νόμπελ, δέχεται και τους ευχαριστεί για την τιμή που γίνεται στη Χώρα του και δηλώνει ότι θα παραχωρήσει τα χρήματα στο ταμείο του «Συμβουλίου της Ειρήνης».
Από τους σοβιετικούς η πρόταση χαρακτηρίζεται « ως εχθρική πράξη απέναντι στη Χώρα» και η απονομή «ως πολιτική πράξη που στρέφεται κατά της ΕΣΣΔ».
Το ίδιο έτος ο Παστερνάκ διαγράφεται από την Ένωση Συγγραφέων της ΕΣΣΔ. Υστέρα από πιέσεις και συκοφαντικά δημοσιεύματα αθετεί το λόγο του και αρνείται το βραβείο. Η Όλγα τρομοκρατημένη και προσβλημένη τον εκλιπαρεί να μην κάνει τίποτα.
Tην ίδια χρονιά Σεπτέμβρης του 1958 ο ολλανδός μυστικός πράκτορας της CIA Γιοπ Βαν ντερ Βίλντεν παραδίδει ένα αντίγραφο για να χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια του ψυχρού πολέμου.
Το 1959 το βιβλίο εκδίδεται με χρηματοδότηση της CIA.
Το Μάιο του 1960 πεθαίνει και τα δικαιώματα του βιβλίου περνάνε στην σύζυγό του Ζίνα.
Η Όλγα και η κόρη της καταδικάζονται σε 8 χρόνια καταναγκαστικά έργα με την κατηγορία ότι συμβούλεψε τον Παστερνάκ να γράψει και να εκδώσει στο εξωτερικό το βιβλίο με στόχο να πλουτίσει προσωπικά. Ύστερα από παγκόσμια κινητοποίηση αποφυλακίζεται μετά τα τέσσερα χρόνια.
To 1988 το μυθιστόρημα εκδόθηκε στη Μόσχα.
Το 1989 σε τελετή στη Στοκχόλμη το ΝΟΒΕΛ παραδίδεται στο γιό του Πάστερνάκ Γεβγκένι.
Το έτος 1990 εγκαινιάζεται το Μουσείο Παστερνάκ και η μνήμη του αποκαθίσταται.
Το βιβλίο γυρίζεται ταινία στην Ισπανία:
συνεχίζεται εδώ

ΠΗΓΕΣ:

1)ΠΑΣΤΕΡΝΑΚ
ΑΝΡΙ ΤΡΟΥΑΓΙΑ
ΙΟΛΚΟΣ

2) ΤΑ ΝΕΑ 30/5/2016 και 23/11/2007

Labels: ,

Saturday, January 03, 2009

ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ

- Ο δεσμός του παρελθόντος με το παρόν.

- Ότι είναι χρήσιμο για τη σύγχρονη ζωή.

- Η γνώση των παραγωγικών δραστηριοτήτων (στάρι, αλεύρι, ψωμί – ελιά ελαιόκαρπος, ελαιόλαδο – αμπέλι, σταφύλι, κρασί).

- Η αφήγηση μιας ιστορίας που γράφεται εκ των υστέρων.

- Η προσήλωση και πίστη στους αγώνες και το στοχασμό περασμένων γενιών.

- Οδηγεί σε παρωχημένα έργα και άχρηστα για τις σημερινές ανάγκες.

- Δεν έχει καμία σχέση και συμβολή στην τεχνολογική εξέλιξη.

- Συνδέεται με την κακογουστιά και προκαλεί αποστροφή σε γιορτές, πανηγύρια, επετείους κλπ.

- Μια ανεξήγητη εκκλησιαστική παράδοση με μαυροφορεμένους ιερείς και άσκοπες θρησκευτικές εκδηλώσεις.

- Είναι σκοταδιστές και αναχρονιστικοί αυτοί που νομίζουν ότι
το παρελθόν τους περιμένει,
επιστρέφουν στο παρελθόν,
κτίζουν το παρελθόν,
επικαλούνται το παρελθόν,
νοσταλγούν το παρελθόν,
η κοινωνία συγκροτείται από το παρελθόν,

η στηρίζονται
"στα φαντάσματα του παρελθόντος"

- «Δεν είναι ποτέ η δυναμική του παρελθόντος, που διαπερνά το παρόν, για να διαφωτίσει το μέλλον».

"... το καινούργιο το καινοτόμο πρέπει να αντιπαλεύει με την παράδοση γιά να αναδειχθεί".

Μέλλον:

- αρνείται οτιδήποτε παραδοσιακό,

- "... προσήλωση στις ανάγκες που έρχονται από το μέλλον",

- διαμορφώνει το όραμα,

- αλλάζει το παρελθόν

- "... είναι κομμάτι του μέλλοντος"

- "... o δρόμος που οδηγεί με σιγουριά στο αύριο"

- αποδίδει σημασία σε αυτό που έρχεται.

- το μέλλον διαρκεί.


"Addio del passato bei sogni" - "Αντίο στο ευτυχισμένο παρελθόν"
Φράση της Βιολέτας απά την τραβιάτα του Τζουζέπε Βέρντι.
ΤΑ ΝΕΑ 28/12/2009

"Πυροβολείς το παρελθόν σου,
υπερσπίζεσαι το μέλλον σου"
ΕΙΜΑΙ Η ΚΟΥΒΑ
Δεν έχω τίποτε καινούργιο να πω,
είμαι καλά... πολύ καλά... Ευχαριστώ!
Φεύγω απ' το σήμερα που μοιάζει με χθες,
μέσα στο αύριο θα είμαι, αν με θες...
Νικόλας Άσιμος

"...το παρελθόν έχει δική του βούληση και επιστρέφει βασανιστικά
μόνο για να μας θυμίζει πράγματα που τελείωσαν..."
Ioulita



"Το κράτος φοβάται
το καινούργιο που
έρχεται..."
ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ ΕΤ1 2009
"Ο πόλεμος προκαλεί οδύνη και δυστυχία αλλά σβύνει το παρελθόν""
Η ΘΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΤΖΑΚ - ΚΟRCZAK
Σκηνοθεσία: Αντρέι Βάιντα
«Η μοναδική γοητεία του παρελθόντος είναι ότι είναι παρελθόν»
ΤΟ ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΥ

Δεν έχω μέλλον / Ξέρω πως μου μείναν λίγες μέρες / Το παρόν δεν είναι ευχάριστο / Έχω τόσα πράγματα να κάνω / Πίστευα πως το παρελθόν / Θα έμενε μαζί μου / Αλλά μαζί του / Έμεινε και το σκοτάδι.
Λέοναρντ Κοέν

Ερμηνεύουν το παρελθόν με τα μάτια του παρόντος.

" Δεν έχομε πιά την ευχέρεια να παίρνουμε ότι ήταν καλό στο παρελθόν και να το βαφτίζουμε έτσι απλά κληρονομιά μας".
Χαννα Αρεντ

Labels: