Monday, October 30, 2006

ΠΑΡΙΣΙ: ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ

Image Hosted by ImageShack.us
Οι «άθλιοι» των προαστίων του Παρισιού εξεγείρονται ξανά γιατί οι υποσχέσεις, ένα χρόνο μετά δεν εκπληρώθηκαν, πιστώσεις δεν χορηγήθηκαν και οι εξευτελισμοί και οι κακοποιήσεις εξακολουθούν και είναι καθημερινοί.
Ο κοινωνικός και ο εργασιακός αποκλεισμός, η ανεργία, η οικ. αβεβαιότητα, ο ρατσισμός, η λογοκρισία, η κρίση θεσμών και εκπαίδευσης, ο γεωγραφικός διαχωρισμός, η περικοπή κοινωνικών δαπανών, είναι μερικές ακόμη αιτίες.

Έγχρωμοι , κυρίως νέα παιδιά δίνουν χαρακτηριστικά φυλετικής εξέγερσης εναντίον εκείνων, που χρησιμοποίησαν, περιθωριοποίησαν και στοίβαξαν στα προάστια των Γαλλικών πόλεων τρεις γενιές μεταναστών.

Χωρίς αγώνες δεν υπάρχει πρόοδος.
Αύριο θα είναι μιά άλλη μέρα για τους "άθλιους" του Παρισιού.

TO ΠΑΡΙΣΙ ΦΛΕΓΕΤΑΙ

Sunday, October 22, 2006

ΣΧΟΛΕΙΟ: ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΜΑΘΑ ΤΙΠΟΤΑ

Γιατί οι δάσκαλοί μου
- ήταν σαν τους σημερινούς απεργοσπάστες
- ήταν χαφιέδες και καταδότες της αστυνομίας ( ας θυμηθούμε το τρίπτυχο παπάς, δάσκαλος, αστυνόμος)
- ήταν φασίστες (γιατί μισούσαν τα φτωχά παιδιά)
- ήταν ανεπαρκείς (γιατί είχαν εισαχθεί ρουσφετολογικά στις τότε ακαδημίες)
- αναξιοπρεπείς γιατί έσκυβαν το κεφάλι σε κάθε μορφής εξουσία
- περιφρονούσαν τα παιδιά που είχαν αριστερούς γονείς
- ενώ ήξεραν ότι το σχολείο ήταν η μοναδική (και είναι σε ορισμένες περιοχές ακόμη και τώρα) πηγή γνώσης δεν έκαναν το καθήκον τους.

Γιατί το σχολείο ήταν (και είναι) ενταγμένο σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα,
- " που κατευθύνει αντί να διορθώνει την προσωπικότητα",
- ενδιαφέρεται γιά το μάθημα και όχι το μαθητή,
- που δεν υποδεικνύει στο μαθητή μεθόδους να μαθαίνει μόνος του,
- που τα σχολικά βιβλία δεν είναι ελκυστικά από το μαθητή,
- που εξοντώνει αντί να μορφώνει
...
...
...

Πέραν τούτων κατ επίφαση δημοκρατικοί οι περισσότεροι δεν έχουν ξεκάθαρη άποψη για την πρωινή προσευχή (που προκαλεί ετερόδοξους γονείς και μαθητές) τις παρελάσεις ( που θέλουν τους μαθητές να έχουν στρατιωτική νοοτροπία) και το μάθημα το θρησκευτικών ( αντί της θρησκειολογίας) και τέλος για το ρόλο του σχολείου στην εκπαίδευση και την παιδεία των μαθητών.

Ξεχνούν (οι απεργοσπάστες)
- ότι είναι πρότυπα των μαθητών τους ( και των παιδιών τους φυσικά) και δεν θα έχουν το σθένος να διδάξουν (όπως έχουν υποχρέωση) τις έννοιες της αλληλεγγύης, της δικαιοσύνης και της αξιοπρέπειας.
- ότι με τους αγώνες δεν κερδήθηκε ΠΟΤΕ κάτι πραγματικά σημαντικό για τους ανθρώπους - εκτός από την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Είπαν η έγραψαν:

"...σχολείο... όπου πάνω απ΄όλα διδάσκεται η υποταγή, συχνά καλυμμένη από τον επιβλητικό μανδύα της φιλοδοξίας"
"λάθε βιώσας"
ΧΑΡΗΣ ΛΥΤΑΣ
ΚΕΔΡΟΣ

"... το σχολείο είναι ταξικός θεσμός... ο βαθμός εκπαίδευσης είναι συνάρτηση της ταξικής προέλευσης ... δεν έχουν όλοι τις ίδιες σχολικές ευκαιρίες."
ΖΑΝ ΜΠΩΝΤΡΙΓΙΑΡ
Η καταναλωτική κοινωνία
ΝΗΣΙΔΕΣ

"Γιά μένα το σχολείο ως μέσο μόρφωσης ήταν απλώς κάτι χωρίς νόημα"
Charles Darwin

"Στο σχολείο οι διαδάσκοντες ήθελαν να με μάθουν αυτά που μάθαιναν αυτοί πριν 50 χρόνια και που εκείνοι τα είχαν μάθει 50 χρόνια πριν"

Πρέπει να φταίει η οικογένεια και το σχολείο, για να μη μιλήσουμε για ολόκληρο το σύστημα ενημέρωσης. Αυτοί μας μπολιάζουν συστηματικά με τον ιό του κομφορμισμού. Αυτοί μας διδάσκουν τον φασισμό του χρήματος.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Παρασκευή, Νοέμβριος 13, 2009
http://diastaseis.blogspot.com/2009/11/blog-post_13.html


"Αναπαράγει την ταξική ανισότητα"


"Ολόκληρο το γλωσσικό σύστημα το μαθαίνουν όλα τα παιδιά σε περίπου τρία χρόνια. Η γλωσσική νόρμα του σχολείου τα δυσκολεύει τόσο που δεν καταφέρνουν επί δώδεκα χρόνια στα θρανία να γίνουν άριστοι γνώστες και χρήστες της".
ΤΑ ΝΕΑ ΣΚ 21,22/8/2010
Αννα Φραγκουδάκη

Labels: ,

Saturday, October 21, 2006

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

"Ήρθαμε εδώ μέσα στα φώτα
και φεύγουμε τυφλοί
όπως και πρώτα”

Αν παρακολουθήσει κάποιος επιστημονικά συνέδρια και ανακοινώσεις ερευνητικών εργασιών θα διαπιστώσει ότι:
- οι εργασίες που ανακοινώνονται λύνουν κυρίως προβλήματα άλλων χωρών
- πολλοί ερευνητές συνεχίζουν την έρευνα σε θέματα που ερευνούσαν στο εξωτερικό
- χρηματοδοτούνται(θεμιτό???) από εταιρείες για να λύνουν προβλήματα που απαιτεί η νομοθεσία ( εγκρίσεις σκευασμάτων, έλεγχος οργάνων και συσκευών κα )
- χρησιμοποιούν (αθέμιτο) εργαστήρια, όργανα και αντιδραστήρια για να εξυπηρετήσουν ερευνητικούς σκοπούς που δεν συνδέονται με την ελληνική παραγωγή
Γενικά "η χειραγώγηση των ερευνών δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Υπάρχουν πάρα πολλά περιστατικά που δείχνουν πώς η χρηματοδότηση των ερευνών επηρεάζει τα αποτελέσματά τους".
- πανεπιστημιακοί ερευνητές εκμεταλλεύονται φοιτητές ( προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς) του οποίους αμείβουν με πολύ λίγα χρήματα
- πολλοί ερευνητές δέχονται να μιλήσουν "προ κενών εδράνων" και μόνο στα μέλη της οικογένειάς τους μόνο και μόνο γιά να καταγραφεί η ανακοίνωση.

Η ανταλλαγή απόψεων μεταφράζεται σε δημόσιες σχέσεις και σκοπός της ερευνάς τους, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, δεν είναι η παραγωγή και η μεταφορά γνώσεων αλλά δραστηριότητα που συμπληρώνει το βιογραφικό σημείωμα και το εισόδημα τους.

Είπαν η έγραψαν:
"Οι επιστήμονες στην Ελλάδα ξεκινούν κάθε τους έρευνα με πρωταρχικό σκοπό τον εμπλουτισμό της θεωρίας, ενώ οι επιστήμονες στην Αμερική έχουν ως πρωταρχικό στόχο την πρακτική εφαρμογή. Ναι μεν η θεωρητική βάση είναι απαραίτητη, αλλά ο εμπλουτισμός της θεωρίας παίζει δευτερεύοντα ρόλο".
Νίκος Γεωργαντζάς
Καθ. Συστηματικής Δυναμικής
Παν. Fordham
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ

Labels:

Tuesday, October 03, 2006

ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ updated - ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ

Από τις μεγαλύτερες διαδηλώσεις των τελευταίων χρόνων πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 28/9 και σήμερα Τρίτη 3/10 στην Αχαϊκή πρωτεύουσα από δασκάλους, νηπιαγωγούς και ανθρώπους της εκπαίδευσης.
Απεργούν για 3η εβδομάδα διεκδικώντας:
- την περιφρούρηση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας,
- αύξηση των δαπανών για την παιδεία,
- αμοιβές που να ανταποκρίνονται στο προσφερόμενο έργο και να επιτρέπουν αξιοπρεπή διαβίωση των ίδιων και των οικογενειών τους.
Το ποσοστό των απεργών ξεπερνά το 50%.
Η περιφρούρηση της απεργίας, η ενημέρωση της κοινής γνώμης και ιδιαίτερα των γονέων καθώς και νέες μορφές κινητοποιήσεων πρέπει να απασχολήσουν τους απεργούς.

ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΤΗΚΑΝ

«ΓΙΑ ΚΟΥΜΠΑΡΙΕΣ ΚΑΙ ΜΙΖΕΣ ΤΑ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ
ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥΣ ΠΙΑΝΕΙ ΤΣΙΓΓΟΥΝΙΑ»

»ΜΑΡΙΕΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΚΟΥ
ΚΑΙ ΡΩΤΑ ΤΟΝ ΑΡΣΕΝΗ ΤΙ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ»

»Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΑΤΗ
ΘΕΛΟΥΝΕ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΜΕ ΣΚΥΜΜΕΝΗ ΠΛΑΤΗ»

»ΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΚΟΙΤΑΤΕ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ
ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΠΑΛΕΨΟΥΜΕ ΓΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

»ΜΑΡΙΕΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΕΙΣΑΙ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ
ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ Μας ΘΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΘΕΙΣ»

»ΜΙΣΟ ΕΥΡΩ ΤΗ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΙΑ ΤΡΙΕΤΙΑ
ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΟΪΔΙΑ»

»ΜΕ ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΑΣΠΗ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ
ΜΑΡΙΕΤΑ ΝΑ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΔΕΝ ΚΛΕΙΝΕΙΣ ΑΠΕΡΓΙΑ»

»ΟΙ ΨΕΥΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΕΝΤΙΜΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ»

»ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
ΚΑΙ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΣ ΤΟΝ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟ»

»ΑΥΤΟΙ ΜΕ ΜΑΤ ΚΑΙ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ ΓΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

»ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΝΙΚΑΕΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΜΑΤ ΚΑΙ Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ»

»ΜΕ ΜΑΤ ΚΑΙ ΒΙΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ»

»ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ – ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ»

»ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»

» Ο ΠΑΛΑΙΟΚΩΣΤΑΣ ΗΤΑΝ Η ΑΡΧΗ
ΜΑΡΙΕΤΑ ΜΕ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΘΑ ΒΓΕΙΣ
ΑΠ ΤΗ ΒΟΥΛΗ»

»ΕΜΠΡΟΣ ΛΑΕ ΜΗ ΣΚΥΒΕΙΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ
Ο ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ»

»ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ τους ΕΙΝΑΙ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΜΑΓΑΖΙΑ
ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΜΟΡΦΩΤΑ ΠΑΙΔΙΑ»

»ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΦΤΗΝΌ ΔΥΝΑΜΙΚΌ
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΜΑΡΙΕΤΑ ΤΟ ΝΕΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΌ»

»ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΦΥΛΑΚΕΣ
ΚΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ στις ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ»

»ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΛΕΝΕ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΠΑΠΠΟΥ
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ»

"ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΦΤΩΧΟΣ ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ ΛΑΟΣ"

Links

ΥΠΟ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ