Saturday, May 27, 2006

43 ΧΡOΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗ ΛΑΜΠΡΑΚΗ

22 Μαΐου του 1963: αμέσως μετά τη λήξη μιας συγκέντρωσης φιλειρηνιστών στη Θεσσαλονίκη, στην οποία ο Λαμπράκης ανέπτυξε τις θέσεις του για την ειρήνη, ένα τρίκυκλο με επιβαίνοντες τους παρακρατικούς Ε. Εμμανουηλίδη και Σ. Γκοτζαμάνη πέφτει επάνω του. Πριν πέσει στο έδαφος και πρασυρθεί από τους τροχούς έχει δεχτεί δολοφονικό χτύπημα στο κεφάλι με σιδερένιο λοστό το κτύπημα αυτό ήταν αρκετό για αν επιφέρει το θάνατο. Οι Ε. Εμμανουηλίδης και Σ. Γκοτζαμάνης με το τρίκυκλό τους είχαν επιστρατευτεί για να εμφανιστεί κατόπιν το στυγερό έγκλημα σαν … τροχαίο δυστύχημα. Η συνταρακτική αυτή αποκάλυψη βγαίνει από την κατάθεση του τότε πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Νικ. Καβαζαράκη και καθηγητή ιατροδικαστικής του ίδιου πανεπιστήμιου στον ανακριτή. (ΤΑ ΝΕΑ 15/6/2005)

27 Μαΐου: πεθαίνει.

28 Μαΐου: πάνδημη κηδεία του στην Αθήνα όπου 500.000 κόσμου τον συνοδεύει με συνθήματα κατά της κυβέρνησης και του παρακράτους ¨("Δημοκρατία", "ο Λαμπράκης Ζει!"). Η δολοφονία του προκαλεί σφοδρή λαϊκή αντίδραση και αποκαλύπτει τη δράση του παρακράτους με την ανοχή της κυβέρνησης της ΕΡΕ και τη κάλυψη των αρχών.
Image Hosted by ImageShack.us
28 Ιουνίου: Ιδρύεται η Δημοκρατική Νεολαία Λαμπράκη με πρώτο γραμματέα το Μίκη Θεοδωράκη.

Eίκοσι μέρες μετά το θάνατο του Λαμπράκη, ο Kαραμανλής παραιτείται από πρωθυπουργός και φεύγει στο εξωτερικό.

LINKS

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ

Labels:

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ (τοπική και νομαρχιακή) ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΕΣ

H αυτοδιοίκηση αφορά άμεσα τις τοπικές κοινωνίες. Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση προέκυψε και συγκροτήθηκε από υπηρεσίες που ήθελε να «ξεφορτωθεί» το κράτος (Δ/νσεις Κοινωνικών Υπηρεσιών, Εμπορίου, Συγκοινωνιών, Βιομηχανίας κα). Όμως κράτησε τόσο ορισμένες αρμοδιότητες από τις Δ/νσεις που εκχώρησε αλλά και υπηρεσίες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν περισσότερο και καλύτερα? από την κεντρική διοίκηση (Υπουργεία Δικαιοσύνης, Δημόσιας Τάξης, Οικονομικών, Παιδείας κα).

Η ανάπτυξη, η ισχυροποίηση των αυτοδιοικητικών θεσμών αγγίζει την ουσία της δημοκρατίας και είναι πολλαπλά χρήσιμη για τον τόπο και τους πολίτες.
Eίναι σύγχρονοι δημοκρατικοί θεσμοί παράλληλοι με τους κλασικούς θεσμούς(κοινοβούλιο, κυβέρνηση)
Οι πολίτες εμπιστεύονται περισσότερο τις τοπικές ηγεσίες, εξυπηρετούνται καλύτερα και το προσφερόμενο έργο γίνεται άμεσα αντιληπτό (καθαριότητα, ύδρευση, αποχέτευση, πολιτιστικές υπηρεσίες, τοπικός σχεδιασμός κλπ)

Όμως στην πράξη η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική:
- περιορισμένες αρμοδιότητες, έλλειψη οικ. αυτοδυναμίας και διαχειριστικά προβλήματα
- αυθαιρεσίες για το περιβάλλον
- αδικαιολόγητες και ύποπτες επεκτάσεις σχεδίων πόλης, μεταβολές στους συντελεστές δόμησης, τσιμεντοποίηση ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου
- ρουσφετολογικές προσλήψεις
- διαπλοκή ( άδειες νυχτερινών κέντρων διασκέδασης, εργολαβίες, προμήθειες) χαρακτηρίζουν σε μικρό η μεγάλο βαθμό τις σημερινές διοικήσεις.
Εξαντλούνται σε έργα βιτρίνας (λογω έλειψη οικ. πορών και αρμοδιοτήτων), έχουν περιορισμένη συμβολή στην επίλυση κοινωνικών ζητημάτων (ανεργία, εκπαίδευση, εγληματικότητα, περιβάλλον) και τέλος διαρκώς αυξάνουν τα δημοτικα τέλη για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις βασικές προσφερόμενες υπηρεσίες (καθαριότητ α, ύδρευση, αποχέτευση)

Αρνητική συμβολή έχουν και τα κόμματα (κανενός εξαιρουμένου) που αποφασίζουν «κεντρικά», πέρα από κάθε αυτοδιοικητική έννοια, για το ποιοι θα είναι οι υποψήφιοι, στερώντας έτσι το δικαίωμα στις τοπικές κοινωνίες να επιλέξουν αυτούς που γνωρίζουν και θα τους εκπροσωπήσουν.

Τα ψηφοδέλτια συγκροτούνται με υποδείξεις των κομμάτων, τοπικών παραγόντων (βουλευτών, κομματικών στελεχών η τοπικών οικ. παραγόντων) με άτομα που έχουν προσωπικές ή άλλες σχέσεις με τον επικεφαλή του συνδυασμού η άτομα που θέλουν να βελτιώσουν τις δημόσιες σχέσεις τους και με σκοπό την οικονομική, επαγγελματική η πολιτική τους άνοδο. Παλιότερα ένα από τα κύρια κριτήρια για την επιλογή των υποψηφίων ήταν η κοινωνική ή πολιτική δράση των υποψηφίων , η διάκρισή τους στον επαγγελματικό τομέα, η ιδεολογική τους συγκρότηση και η πολιτική τους συνέπεια.

Πολλοί μιλούν για φθαρμένους θεσμούς. Aναμφισβήτητα είναι θεσμοί σε κρίση.
Πρέπει να γίνουν πολλά για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης αλλά και για να είναι η αυτοδιοίκηση στην υπηρεσία του πολίτη

Labels:

Friday, May 26, 2006

"Αισθησιασμός και κομψότητα"- “Sensualita ed eleganza”

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us.
Πρόκειται για την έκθεση του φωτογράφου Fabrizio Ferri
Μια έκθεση που πρωταγωνιστεί τo σώμα.
Φωτογραφίες μεγάλων διαστάσεων, που απεικονίζουν διάσημους ηθοποιούς, φωτομοντέλα, γνωστούς καλλιτέχνες αλλά και εικόνες από χορούς, και με τη σύζυγο του φωτογράφου Αllessandra Ferri, παρουσιάζονται στον πολυχώρο πολιτισμού και ψυχαγωγίας IDEAL
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us
Παρουσιάζονται επίσης οι μικρού μήκους ταινίες Prelude και Carmen

Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us

Labels:

Saturday, May 20, 2006

ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΕΡΤ???

Για τους παρακάτω λόγους και χωρίς να μπω σε δικαστικές η φορολογικές περιπέτειες;

Γιατί δεν ανέχομαι η κρατική τηλεόραση να παρουσιάζει realities.
Γιατί οι ειδήσεις δεν είναι αντικειμενικές και εξυπηρετούν κυβερνητικές σκοπιμότητες.
Γιατί μου στερεί πολιτιστικές υπηρεσίες που δεν μπορώ να έχω από άλλη πηγή.
Γιατί διαφωνώ με τη χρηματοδότηση ως «εθνικού στόχου» κακόγουστων διοργανώσεων (γιουροβίσιον) και με το επαγγελματικό ποδόσφαιρο που κατά κόρον προβάλει.
Γιατί δεν προβάλει τα κοινωνικά ζητήματα.

Όλα αυτά με αφορμή e mail που λάβαμε και το παραθέτουμε:

«Πριν από 2 ημέρες, η διοίκηση της Ελληνικής Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης, ανακοίνωσε με περηφάνια την συμφωνία της με τις 2 κατά τεκμήριο κορυφαίες Ελληνικές ποδοσφαιρικές ομάδες, τον Ολυμπιακό και τον Παναθηναϊκό, για την εξασφάλιση των τηλεοπτικών τους δικαιωμάτων. Ο Ολυμπιακός συμφώνησε στα 14,5 εκατομμύρια Ευρώ για την περίοδο 2006-2008, ενώ ο Παναθηναϊκός (σύμφωνα με δημοσιογραφικές πήγες) στα 16 εκατομμύρια Ευρώ για το διάστημα 2007-2010. Η είδηση μάλιστα «επικοινωνήθηκε» από τους κρατικούς τηλεοπτικούς & ραδιοφωνικούς σταθμούς ως ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ της ΕΡΤ & απαρχή μιας νέας εποχής για το αθλητικό τμήμα της.
Τι σημαίνει αυτό για σένα αγαπητέ Έλληνα πολίτη, ποδοσφαιροφιλε η μη?
Σημαίνει ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ότι καλείσαι να ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ 30,5 εκατομμύρια Ευρώ (και κάτι ψιλά), ήτοι 10,4 δις δραχμουλες, στην επόμενη 3ετια. Λεφτά τα οποία η (ήδη υπερχρεωμένη από υπεράριθμο προσωπικό, τηλεοπτικά πανηγυράκια και realities δυστυχώς) ΕΡΤ δεν υπάρχει περίπτωση να βρει από άλλους πόρους, πλην των μηνιαίων εισφορών σου!! Την στιγμή που ο ΑLPHA (ιδιωτικος σταθμός με πλήρως οργανωμένο τμήμα πώλησης διαφημιστικού χρόνου) κατάφερε φέτος να εισπράξει λιγότερα από 2,3 εκατομμύρια Ευρώ για τα αντίστοιχα παιχνίδια του Ολυμπιακού (περίπου 145.000 Ευρώ ανά παιχνίδι), η ΕΡΤ καλείται να εισπράξει τα υπερτριπλασια απλά για να μην ζημιωθεί!!! Δηλαδή 485.000 Εύρο ανά αναμετάδοση, κάτι πρακτικώς αδύνατον με βάση το κόστος μονάδας του τηλεοπτικού χρόνου + την διάρκεια της αναμετάδοσης. Τα ίδια φυσικά θα ισχύσουν και για το πακέτο του Παναθηναϊκού.
Σημειωτέον ότι ο ανταγωνιστής της ΕΡΤ στα δικαιώματα του Ολυμπιακού (ALPHA) προσέφερε λιγότερα από 5 εκατομμύρια Ευρώ....με αλλά λόγια, η ΕΡΤ προσέφερε 45% περισσότερα από τον ανταγωνιστή, χωρίς ΚΑΝΕΝΑΝ ΠΡΟΦΑΝΗ ΛΟΓΟ για την μεγάλη αυτη διάφορα....
Η φράση-κλισέ "κοινωνική πρόκληση" σε περιόδους ανέχειας & ανεργίας, μάλλον ωχριά...
Ο κ. Παναγοπουλος - πρέεδρος/τσάρος/αυτοκράτωρ της ΕΡΤ- δηλωσε ότι ΑΔΙΑΦΟΡΕΙ για τις αντιδράσεις των πολιτών (βλ. έμμεσων μισθοδοτών) και ότι "το σχέδιο ανάτασης της ΕΡΤ θα προχωρησει με κάθε κόστος!"
Κάθε κόστος λοιπόν? ΝΑ PROBLEM mister. Γιατί εγώ ΔΕΝ προτίθεμαι να χρηματοδοτήσω το γαϊτανάκι δημόσιων σχέσεων σας αγαπητέ κύριε Τζεγκις Χαν-καναλαρχη. ΔΕΝ ΞΑΝΑΠΛΗΡΩΝΩ ΣΥΝΔΡΟΜΗ:
Η διαδικασία που μπορεί κάποιος να ακολουθήσει για να ΜΗΝ πληρώνει την ΕΡΤ μέσω λογαριασμού της ΔΕΗ έχει να κάνει με την άρνηση αναγνώρισης χρέους. Δηλαδή: εάν κάποιος σου χρεώνει μια υπηρεσία ή ένα προϊόν που εσύ δεν θέλεις να χρησιμοποιήσεις ( π.χ. τηλεοπτικό πρόγραμμα) μαζί με μια υπηρεσία που αποδέχεσαι και χρησιμοποιείς (π.χ. ηλεκτρικό ρεύμα) με ένα ενιαίο τιμολόγιο, λογαριασμό ή οτιδήποτε μπορείς να ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ να πληρώσεις ΜΟΝΟ το δεύτερο. Σε περίπτωση που ο πιστωτής δεν δεχτεί την πληρωμή, πηγαίνεις στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και ΚΑΤΑΘΕΤΕΙΣ μόνο το ΠΟΣΟ της υπηρεσίας που αποδέχεσαι (ηλεκτρικό ρεύμα) και όχι το υπόλοιπο. Το ΤΠκΔ ενημερώνει τον πιστωτή για την κατάθεσή σας και αυτός δεν έχει πλέον δικαίωμα να απαιτεί αυτά τα χρήματα (οπότε και να σου κόψει το ρεύμα). Το υπόλοιπο ποσό ΜΠΟΡΕΙ να το διεκδικήσει δικαστικά! ΚΙ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ. ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΛΟΙ ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΑ ΝΑ «ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ» ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ.ΕΝΑ ΔΕΔΙΚΑΣΜΕΝΟ και ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ!
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΘΕΙΤΕ ΛΟΙΠΟΝ. ΚΟΦΤΕ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΝΑ ΣΤΡΩΣΟΥΝ.....ΝΑ ΔΩ ΜΕΤΑ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΤΑΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ ...... »

Friday, May 19, 2006

Buena Vista Social Club

400
Στο αίθριο του πολυχώρου «ΠΟΛΙΤΕΙΑ» ανάμεσα σε πέτρινα κτίρια ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής έδωσαν συναυλία το συγκρότημα “Buena Vista Social Club”. Συμμετείχαν τα 4 εναπομείναντα μέλη του συγκροτήματος οι Cachaíto Lopez (διπλό μπάσο), Manuel "Guajiro" Mirabal (Tρομπέτα) , Jesús "Aguaje"Ramos (Tρομπόνι) και Manuel Galbán (Κιθάρα).

Image Hosted by ImageShack.us
Απεβίωσε ο Πίο Λέιβα, μέλος του συγκροτήματος, το Μαρτιο 2006
Το μεγαλύτερο σε ηλικία μέλος του Buena Vista Social Club, o κιθαρίστας και τραγουδιστής Κομπάι Σεγούνδο πέθανε το 2003 σε ηλικία 95 ετών
Image Hosted by ImageShack.us
και τον ακολούθησε την ίδια χρονιά ο πιανίστας Ρουμπέν Γκονσάλες σε ηλικία 84 ετών. Πέρυσι έφυγε από τη ζωή κι ο τραγοδιστής Ιμπραΐμ Φερέρ σε ηλικία 78 ετών.

Στη συναυλια συμμετείχαν επίσης οι: Roberto Fonseca (Πιάνο), Luis Alemany (Τρομπέτα), Javier Zalba (Σαξόφωνα/κλαρινέτα), Idania Valdes (φωνή/keyboards), Calunga (φωνή), Terry Domech (Congas), Filiberto Sanchez (Timbales/Percussion) Έπαιξαν κομμάτια από τις ορίτζιναλ ηχογραφήσεις του συγκροτήματος αλλά και δικές τους προσωπικές δημιουργίες μπροστά σε ένα κοινό 1500 περίπου νέων παιδιών κυρίως που αγνόησαν η αγνοούσαν την κακογουστιά της γιουροβίσιον. Αν ο ηχολήπτες δεν «σκέπαζε» πολλές φορές με τη «ντραμς» τους ήχους των «κόνγκας» η βραδιά θα ήταν περισσότερο μαγική.

Thursday, May 18, 2006

ΟΛΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Mε αφορμή την παραπλανητική «βιομηχανία της ομορφιάς», τη ματαιοδοξία ορισμένων που νομίζουν ότι θα σταματήσουν τη φθοροποιό δύναμη του χρόνου ή νομίζουν ότι θα γυρίσουν το χρόνο πίσω γράφτηκε αυτό το post και με σκοπό να δείξει ότι οι αλλαγές με το πέρασμα του χρόνου είναι αναπόφευκτες, μη αντιστρεπτές και συμβαίνουν σε κυτταρικό – μοριακό επίπεδο.

Βιολογικές διαδικασίες υπεύθυνες γιά τη γήρανση:

- Εξέλιξη, γενετική προδιάθεση
- Μεταβολισμός - Βιοχημικές δραστηριότητες
- Γλυκοζυλίωση πρωτεινών (ενζύμων, πεπτιδίων)
Οι γλυκοζυλιωμένοι ιστοί χάνουν την ευκαμψία τους και τη λειτουργικότητά τους.
- Οξείδωση
Δημιουργια οξειδωτικών παραγόντων.
- Μείωση ελαστίνης

Η ελαστίνη είναι μια πρωτεΐνη που απαντά στο δέρμα, στα αιμοφόρα αγγεία και στους πνεύμονες. Κάθε μόριο της ελαστίνης μπορεί να επεκτείνεται και να συστέλλεται και έτσι ο ιστός όπου υπάρχει αυτή η πρωτεΐνη αποκτά ελαστικότητα. Τα όργανα που αναφέρθηκαν χρειάζονται ελαστικότητα για να λειτουργήσουν. Μείωση της έχει επιπτώσεις στο δέρμα (ρυτίδες, χαλάρωση) στους πνεύμονες (αντοχή) και στα αιμοφόρα αγγεία (ανευρύσματα).

- Διαταράσσεται η σύνθεση του κολλαγόνου

Τα κολλαγόνα είναι μια οικογένεια ινωδών πρωτεϊνών που απαντούν σε όλους τους πολυκύτταρους οργανισμούς και στα θηλαστικά αποτελούν το ένα τέταρτο του συνόλου των πρωτεϊνών . Έχουν διαπιστωθεί περίπου 15 μόρια κολλαγόνου και υπολογίζουν ότι υπάρχουν πάνω από 1000. Μια κατηγορία από αυτές είναι το κύριο συστατικό των οστών, του δέρματος και των τενόντων.
Αυξημένη σύνθεση κολλαγόνου εμπλέκεται σε διάφορες ινώσεις, μια κατάσταση ιδιαίτερα σημαντική στις ασθένειες των πνευμόνων. Μειώνουν την ικανότητα των πνευμόνων. Μειωμένη σύνθεση επηρεάζει το δέρμα τους τένοντες και συνδέεται με ασθένειες όπως οστεοπόρωση, αρθρίτιδες, ανευρύσματα των αιμοφόρων αγγείων κα.

- Μειώνεται η μελανίνη

Η μελανίνη είναι η ουσία που δίνει το χρώμα στα μαλλιά μας. Όσο περισσότερη μελανίνη παράγεται στα μελανοκύτταρα, τόσο πιο σκούρο είναι το χρώμα των μαλλιών μας. Το χρώμα των μαλλιών μας καθορίζεται από την ποσότητα παραγωγής μελανίνης στα μελανοκύτταρα, η οποία ποσότητα με την σειρά της καθορίζεται από κληρονομικούς παράγοντες.Από τα μελανοκύτταρα (που πολλές φορές μετατρέπονται σε μελανώματα) μεταφέρεται η μελανίνη στα κερατινοκύτταρα (επιθηλιακά κύτταρα που αποθηκεύουν μελανίνη). Αυτά παράγουν την κερατίνη που είναι η κύρια πρωτεΐνη από την οποία αποτελούνται οι τρίχες μας.Κάτω από κάποιες συνθήκες, η παραγωγή μελανίνης στα μελανοκύτταρα μειώνεται ή και σταματά εντελώς. Όσο λιγότερη μελανίνη παράγεται, τόσο λιγότερη παίρνουν και τα κερατινοκύτταρα με αποτέλεσμα το χρώμα των μαλλιών να γίνεται όλο και πιο αδύνατο και σταδιακά να μετατρέπεται από γκρίζο μέχρι και άσπρο.Ο κύριος παράγοντας στον οποίο οφείλεται η μείωση της παραγωγής μελανίνης είναι η ηλικία. Το πότε θα εμφανιστούν είναι στον καθένα διαφορετικό και οφείλεται σε κληρονομικά αίτια.Η μείωση της παραγωγής μελανίνης στα μελανοκύτταρα οφείλεται και σε άλλους παράγοντες, εκτός της ηλικίας (κάπνισμα κα).

- Γενικά

Οι λειτουργικές και φυσικές ικανότητες μειώνονται. Μειώνονται οι μύες, η καρδιοαναπνευστική αντοχή, η μυϊκή δύναμη, η ικανότητα ευκαμψίας, η ικανότητα ισορροπίας. Το αποτέλεσμα είναι εύκολη κόπωση, κατάγματα και γενικά κακή ποιότητα ζωής.
Το έντερο απορροφά λιγότερο, μειώνεται η όρεξη (γεύση ακι οσμή).

Μέτρα άμυνας

- αντιοξειδωτικά ένζυμα παράγονται και από τον οργανισμό και λαμβάνονται και με την τροφή ιδιαίτερα με την κατανάλωση φρούτων.
- το ανοσοποιητικο σύστημα μπορεί να αποδομεί και να καταστρέφει γλυκοζυλιωμένες πρωτείνες.
- ισορροπημένη διατροφή με ασφαλή, υγιεινά και υψηλής ποιότητας τρόφιμα.

Εχει αποδειχτεί ότι αντίδοτο στη βιολογική φθορά του οργανισμού είναι η συστηματική άσκηση και όχι τα διάφορα κέντρα η ινστιτούτα η συνθετικές ουσίες που όχι μόνο δεν φέρουν αποτελέσματα αλλά μπορεί και να είναι και επικίνδυνες.

Labels:

Sunday, May 07, 2006

To γυμνό ως τέχνη όταν…

Image Hosted by ImageShack.us
NELLY΄S
- « υπονοεί τον ερωτισμό, το πάθος και το ρεαλισμό χωρίς να το δείχνει».
- δεν είναι προοίμιο της πορνογραφίας.
- εξυπηρετεί σκοπούς ενημέρωσης (ουσιαστικής διαφήμισης) και όχι προβολής, επαγγελματικής και οικονομικής ανόδου γιατί προκαλεί αποστροφή και δεν είναι γνήσιο.
- δεν γίνεται επάγγελμα η ομορφιά του σώματος και δεν ευτελίζεται το σώμα που στην «αρχαιότητα μαζί με τα γεννητικά όργανα θεωρούνταν θεία και ήταν αντικείμενα λατρείας»
- εμφανίζεται στο θέατρο η το χορό «για να έχει καλλιτέχνης μεγαλύτερες εκφραστικές δυνατότητες».
- ο φωτογράφος η ο ζωγράφος μέσα από τις δικές του οπτικές γωνίες προβάλει το ιδεατό γυμνό κορμί, αποτυπώνει την έκφραση ενός βλέμματος ή την αμηχανία μιας κίνησης.
- εμπνέει γλύπτες (τα αγάλματα αποτέλεσαν την εντυπωσιακή εκδοχή της αρχαίας τέχνης - Αφροδίτη της Μήλου).
- αναφέρεται στη σπουδή του ανθρώπινου σώματος και τη μάθηση των σπουδαστών (μπροστά σε ένα γυμνό μαθητεύει ο κάθε σπουδαστής).
- είναι "...η επιτομή της ανθρώπινης ομορφιάς"
Image Hosted by ImageShack.us
Fabrizio Ferri
- ο θεατής επικεντρώνεται στο σκοπό και την εικαστική προσέγγιση του καλλιτέχνη και εγείρει προσωπικά συναισθήματα.
- ελκύει το ίδιο είτε είναι αρσενικό είτε θηλυκό

Image Hosted by ImageShack.us
ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ

NELLY'S (ΕΛΛΗ ΣΕΡΑΙΔΑΡΗ)(1899-1998): Γεννήθηκε στο Αιδίνι της μικράς Ασίας και σπούδασε φωτογραφία στην Γερμανία. Το 1924 ανοίγει το πρώτο της studio στην Αθήνα.
Το έργο της είναι επηρεασμένο από τον νεοκλασικισμό αλλά είναι και στιγμές που είναι ρωμαλέο ,αν και πάντα με αναφορές στην κλασική αρχαιότητα. Είναι άριστη γνώστρια της φωτογραφικής τεχνικής. Τα γυμνά της στη Ακρόπολη , παρόλες τις αντιδράσεις που προκαλούν κάνουν γνωστό το όνομα της. Το 1939 μπροστά στον επικείμενο πόλεμο πηγαίνει στην Νέα Υόρκη και εκεί συνεχίζει την εμπορική και καλλιτεχνική δουλεία της. Το φωτογραφικό της έργο είναι πολύ μεγάλο αλλά και πολύ άνισο.
Πάντως ευτύχησε να τύχει γενικής αναγνώρισης και να δει τα έργα της σε εκθέσεις και λευκώματα . Εξώφυλλο και δημοσιεύσεις στο LIFE, εκθέσεις στη Νέα Υόρκη. Το φωτογραφικό της αρχείο το δώρισε στο μουσείο Μπενάκη.

Fabrizio Ferri: Γεννήθηκε στην Ρώμη στις 3 Οκτωβρίου του 1952. Ξεκίνησε την καριέρα του το 1972 σαν φωτογράφος πολιτικών και κοινωνικών θεμάτων, αλλά πέρασε πολύ γρήγορα στη φωτογραφία μόδας: μέσα σε λίγα χρόνια καθιερώθηκε σαν ένας από τους πιο περιζήτητους φωτογράφους, με συνεργασίες στα σημαντικότερα ιταλικά και διεθνή περιοδικά. Το επιχειρηματικό πνεύμα που καλλιεργεί με τα χρόνια, μολονότι ταξιδεύει συνεχώς και ο χρόνος του είναι περιορισμένος, θα τον οδηγήσει, το 1983, στη δημιουργία του «Ιndustria Superstudio» στο Μιλάνο, ενός συγκροτήματος 3000 μ2 με στούντιο φωτογράφησης. Το 1989 δημοσιεύει το πρώτο του φωτογραφικό άλμπουμ με τίτλο «Open Eyed». Από εδώ κι εμπρός ξεκινά μια περίοδος έντονης δραστηριότητας και πρωτοβουλιών: το 1991 εγκαινιάζει στην Νέα Υόρκη το «Industria Superstudio Overseas», ένα χώρο 5000 μ2 με στούντιο φωτογράφησης. Ακολουθεί η δημιουργία μιας κολεξιόν μόδας, η ίδρυση του «Πανεπιστημίου Εικόνας» («Industria Campus») και φυσικά τα φωτογραφικά άλμπουμ, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει το «Acqua»: τα κέρδη του συγκεκριμένου βιβλίου θα δοθούν υπέρ της οργάνωσης «Elizabeth Glazer Pediatric Aids Foundation». Το άλμπουμ «Aria», βασισμένο εξ ολοκλήρου σε τεχνικές ψηφιακής λήψης πραγματοποιείται σε συνεργασία με την πρωταγωνίστρια Alessandra Ferri, διεθνή αστέρα του χορού και σύζυγο του φωτογράφου. Με τον ίδιο τίτλο και σε σκηνοθεσία του Fabrizio Ferri, οι δύο καλλιτέχνες θα γυρίσουν μια ταινία μικρού μήκους. Η κινηματογραφική του δραστηριότητα συνεχίζεται με την ταινία μικρού μήκους «Prélude» που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, με πρωταγωνίστρια την Alessandra Ferri και την εξαίρετη συμμετοχή του Sting.Ο Fabrizio Ferri, ένας από τους πλέον περιζήτητους φωτογράφους σε διεθνές επίπεδο, έχει φωτογραφήσει τις ωραιότερες και γοητευτικότερες γυναίκες του κόσμου.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ: Γεννήθηκε το 1853 στα Χύδηρα της Λέσβου. Σε ηλικία 12 ετών εγκατέλειψε το χωριό του και πήγε στη Σμύρνη, γράφτηκε τον Νοέμβριο στο Σχολείο Τεχνών της Αθήνας απ όπου απεφοίτησε τον Ιούνιο του 1877. Διδάχτηκε ζωγραφική από το Νικηφόρο Λύτρα, τον Βικέντιο Λόντσα και γλυπτική από το Λεωνίδα Δρόση.Σπούδασε με υποτροφία στο Σχολείο των Τεχνών στο Μόναχο και στην Ακαδημία Καλών Τεχνών. Το 1878 τιμήθηκε με Μικρό Αργυρό Μετάλλιο για τα Σχέδια Γυμνών (φωτ.) και με Μεγάλο Αργυρό Μετάλλιο για την ελαιογραφία Κρέουσα.Το 1886 ταξίδεψε στη Σμύρνη, συναντήθηκε με τον Μιχαήλ Χατζηλουκά, παντρεύτηκε την κόρη του και απέκτησε ένα γιο.Υπήρξε ο πρώτος Δ/ντής της Εθνικής Πινακοθήκης, καθηγητής της Σχολής Καλών Τεχνών (διάδοχος στην έδρα του Νικηφόρου Λύτρα).Δεσπόζει στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας για 30 περίπου χρόνια. Κινείται ανάμεσα στον ιδεαλισμό και τον ρεαλισμό δηλ πως είναι στην πραγματικότητα και πως αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις χωρίς να αποφεύγει τις εξιδανικεύσεις (ιδεαλισμός: εξιδανίκευση της πραγματικότητας) Ζωγράφισε προσωπογραφίες, ηθογραφίες με μικρά παιδιά, τοπία και μυθολογικά θέματα.Πέθανε στην Αθήνα το έτος 1932

Labels:

Saturday, May 06, 2006

Σκηνές απο το Forum

Σκηνές απο το Forum

Ενα κείμενο toy Newman... πολύ κοντά στην αλήθεια και στην πραγματικότητα.

Labels:

Tuesday, May 02, 2006

4ο ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ ΑΘΗΝΑ 4-7/5/2006

4ο ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ ΑΘΗΝΑ 4-7/5/2006

Το κίνημα κατά της παγκοσμιοποίησης πρέπει να συνδεθεί με το λαϊκό κίνημα κάθε χώρας για να είναι αποτελεσματικό και με στόχο:
τους πραγματικούς ενόχους της παγκόσμιας φτώχειας (εξωτερική πολιτική ΗΠΑ, μονοπώλια) και με σκοπούς:
- την κατανόηση των παγκόσμιων προβλημάτων (διεθνές εμπόριο, περιβάλλον, παγκόσμια φτώχεια, μετανάστευση)
- ένα παγκόσμιο πολιτισμό με κατανόηση του πολιτισμού του «άλλου», χωρίς διάθεση επιβολής του ισχυρότερου, απαλλαγμένου από ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, με σεβασμό της εθνικής ταυτότητας και με σκοπό την πολιτιστική προσέγγιση, την αρμονική συνύπαρξη και τη συνεργασία των λαών

Σε εθνικό επίπεδο
- η προβολή της παράδοσεών μας στο βαθμό που είναι χρήσιμες στη σύγχρονη ζωή ( π.χ. μεσογειακη διατροφή).
- η προβολή της αρχαίας και της σύγχρονης ελληνικής γραμματείας καιη ενσωμάτωση στοιχείων άλλων πολιτισμών (μουσική, χορός κλπ).
Η μεν πρώτη θα μας απαλλάξει απο τα διατροφικά σκουπίδια η δε δεύτερη απο τα πνευματικά.

Παρασκευή 5-5-2006, ώρα 17.00

Ανάμικτα συναισθήματα από τις εκδηλώσεις του ΦΟΡΟΥΜ

Απογοήτευση
- απο το μικρό παζάρι που ήταν εκεί
- επειδή δεν υπήρχε ραδιόφωνο- μεταφραστής σε 2 διαλέξεις που ήθελα να παρακολουθήσω
- απο τις ουρές για κουπόνι και για μια τούρκικη τυρόπιτα

Ικανοποίηση
- που βρέθηκα σε ένα πολύγλωσσο και πολύχρωμο κόσμο
- που "πήρα" αρκετές φωτογραφίες
- που μίλησα με αρκετούς
- απο τη μουσική με φοιτητές από τη Βιέννη

Η έκφραση από το "τίποτα κάτι ήταν και αυτό" δεν με ικανοποιεί.

ΕΠΙΣΗΣ:
Α)EXTREME POVERTY AND CRIME OFTEN HOLD TOGETHER
Β)ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ - ΑΝΤΙΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ

LINKS
Α)ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ FSM
Β)ΠΟΕ - WTO
Γ)ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ

Labels: