Tuesday, December 28, 2010

ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΔΩΡΑ: ΔΕΣΜΩΤΕΣ ΟΝΕΙΡΩΝ, JON KOFA, ΓΙΆΝΝΗ ΚΟΦΑ

Μια ιστορία πλημμυρισμένη από ανθρώπινα πάθη... Αγάπη, προδοσία, πολιτικές και θρησκευτικές δολοπλοκίες. Ένα μυθιστόρημα που αιχμαλωτίζει τον αναγνώστη προκαλώντας αισθήσεις και πνεύμα πέρα από συμβάσεις. Ένα ταξίδι ελεύθερης πτώσης και γοητευτικής ανάτασης προσωπικών δοκιμασιών και θριάμβων ενός πληθυσμού που αναδύεται υποταγμένος και στερημένος μέσα από τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο και τον Εμφύλιο.

Το βιβλίο αποκαλύπτει την ψυχή ενός έθνους που αναζητά την ταυτότητά του, ενός λαού που πασχίζει να ξαναχτίσει τη ζωή του πάνω στις ρίζες της δόξας του αρχαίου του πολιτισμού. Μέσα από την εξερεύνηση των περίπλοκων ανθρώπινων σχέσεων όπως διαπλάθονται από την Εκκλησία και το κράτος, το μυθιστόρημα πραγματεύεται ένα κεντρικό θέμα: η ζωή είναι μια αλυσίδα ψευδαισθήσεων.

Πασχίζοντας να βρουν το νόημα της ύπαρξής τους μέσα στον παραλογισμό της ζωής μετά την καταστροφή του δυτικού πολιτισμού στους δύο Παγκοσμίους πολέμους, οι ήρωες του μυθιστορήματος παλεύουν να ισορροπήσουν ανάμεσα στη δόξα και το μεγαλείο μιας παγανιστικής κληρονομιάς και στο χριστιανικό παρόν τους όπως διαμορφώνεται από κοσμικά γεγονότα στην Ελλάδα και στη Δύση.

ΔΕΣΜΩΤΕΣ ΟΝΕΙΡΩΝ
JON KOFAS - ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΦΑΣ
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
Περισσότερα εδώ:
http://www.marinisbooks.gr/title89.htm

"...¨Εκλεψα, πόνεσα, ξέπλυνα την ψυχή μου.βρήκα κοματια του εαυτού μου σε καθέναν απο τους ήρωες ξεχωριστά και σε όλους μαζί .

Είναι η πατράδα της ψυχής μου ο ανεκπλήρωτος έρωτας που φεύγω μακριά του κι όλο γυρίζω το κεφά;λι μου να τον γυρέψβω. Αυτή που με έκανε μάνα του εαυτού μου και τν παιδιών που έκρυψα στον κόρφο μου γιά να τα προστατέψω. Κάθε λέξη μιά ανάσα, κ΄΄αθε τελεία μιά αρχή.

Ποιός άραγε μπορεί να νιώσει τη χαρά σαν δεν ανοίξει δρόμο ο πόνος, ¨Ελληνες πρπικισμενοι να γεννούν από τα σπλάχνα τους θεούσ δεσμώτες, δαίμονες απελευθερωτές.
Ράνια Κοκκίνου
μεταφράστρια

Labels:

Monday, December 27, 2010

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

- ο ισσχυρότερος και μεγαλύτερης σημασίας θεσμός της αντιπροσωπευτικής μας δημοκρατίας.

- είναι λαϊκισμός να αποδίδεται ευθύνη για δαπάνες του κοινοβουλίου και των βουλευτών.

- είναι περιορισμένος ο κοινωνικός του ρόλος και ο κοινοβουλευτικός έλεγχος λόγω απόντων και ανεπαρκών βουλευτών.

- παρά το ότι υπηρετούν ένα «υποβαθμισμένο» κοινοβούλιο λόγω εκχώρησης αρμοδιοτήτων σε κοινοτικά όργανα η διεθνείς οργανισμούς εμμένουν στα κεντημένα τους και τα προνόμιά τους.
Θα ήταν σημαντικό, ηθικής τάξεως, στήριγμα για τους φορολογούμενους πολίτες, που καλούνται πάλι να πληρώσουν τα βάρη της κρίσης αν και αυτοί είχαν τη συμβολή τους.

- το κοινοβούλιο ευτελίζεται από την απουσία των βουλευτών. Αποχωρούν όταν τελειώνουν την ομιλία τους και άλλοι αποχωρούν όταν μιλούν εκπρόσωποι αντίθετων πολιτικά κομμάτων. Θλιβερή είναι η εικόνα ομιλούντων βουλευτών προ κενών εδράνων. Κλείνουν τη Βουλή γιά να εξυπηρετήσουν κάθε είδους σκοπιμότητες.

- κάποτε υπηρετούσαν το κοινοβούλιο άνθρωποι του πνεύματος και πολίτες με πολιτική και ιδεολογική συγκρότηση και που είχαν διακριθεί στους πολιτικούς και κοινωνικούς αγώνες. Σήμερα το υπηρετούν και άνθρωποι που έχουν απασχολήσει την επικαιρότητα.

- Δημιουργούν ερωτήματα:
ο μεγάλος αριθμός τους,
ο περιορισμένος αριθμός γυναικών,
ο πολιτικός αμοραλισμός (διαπλοκή, διαφθορά, ρουσφετολογία, σκάνδαλα και σκανδαλολογία, κ. άλ.)
η απώλεια της ανεξαρτησία τους,
η ενδεχόμενη ευθυγράμμιση τους πίσω από οικ. συμφέροντα, μέσα ενημέρωσης, εκκλησία κ. άλ.
οι κλαδικές πλειοψηφίες (κυρίως νομικών, μηχανικών, γιατρών κ. άλ.)

- η απαξίωση κοινοβουλίου και βουλευτών καθώς και κομμάτων, πολιτικής και πολιτικών οδηγεί σε ακραία κοινωνικά φαινλομενα.

- όμως παρά τα μειονεκτήματα δεν έχει βρεθεί κάτι άλλο να μπει στη θέση του.

Labels:

ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ «ΘΕΡΜΑ» ΝΕΡΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ

ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ

Η Τουρκία δεν αποδέχεται το δικαίωμα όλων των νησιών και νησίδων για θαλάσσιες ζώνες.
Θεωρεί ακαθόριστης κυριαρχίας τα νησιά που δεν έχουν παραχωρηθεί με διεθνείς συνθήκες.
Δεν δέχεται την επέκταση των χωρικών υδάτων πέρα από τα 6 μίλια και όχι για όλα τα νησιά. Τα 12 μίλια είναι casus belli.
Κεμαλιστές – ισλαμιστές φαίνεται να ισορροπούν αλλά δεν φαίνεται να είναι αναπόφευκτος ο πολιτικός εξιλαμισμός της Χώρας.

H Eλλάδα διαπραγματεύεται για τον καθορισμό των Ελληνικών Χωρικών Υδάτων (υφαλοκρηπίδα, ΑΟΖ, εναέριο χώρο, ζώνη αλιείας κ. άλ.)
Προτείνει την παραπομπή του θέματος της υφαλοκρηπίδας στο Δικαστήριο της Χάγης. Ξεχνούν βέβαια ότι η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας γίνεται με συμφωνία όμορων η απέναντι ευρισκομένων χωρών.
Διαψεύδει τα περί συνεκμετάλλευσης των κοιτασμάτων του Αιγαίου και αδιαφορεί για τα κοιτάσματα του Ιονίου και της Κρήτης.

ΚΥΠΡΙΑΚΟ

- Διζωνική – δικοινoτική ομοσπονδία?
- Δημιουργία δύο ασθενών θνησιγενών κρατών?
Για δύο κράτη και δύο λαούς ομιλεί ο τουρκοκύπριος ηγέτης Έρογλου. Λύση επιθυμητή και από την Τουρκία.
- Παραμένουν
α)οι αδυναμίες του σχεδίου Αναν (Τούρκοι άποικοι, στρατιωτική παρουσία, θεσμική κατοχή και του υπολοίπου τμήματος της Κύπρου από τους Τούρκους – Τουρκοκυπρίους, εκ περιτροπής προεδρία κ. άλ)
β) οι πολιτισμικές αντιθέσεις στο Νησί με αποτέλεσμα την δύσκολη η απροθυμία συνύπαρξης τουρκυπρίων και ελληνοκυπρίων.
- Ενισχύεται η κυριαρχία της Κύπρου ύστερα από τη συμφωνία με το Ισραήλ για εκμετάλλευση των κοιτασμάτων φυσικού αερίου και την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (Α.Ο.Ζ.) τόσο με το Ισραήλ όσο και με την Αίγυπτο και το Λίβανο. Τούρκοι και τουρκοκύπριοι θεωρούν μονομερείς τις κινήσεις και ότι υπάρχουν νόμιμα ζωτικά συμφέροντα στην περιοχή και για αυτούς.

Για όλα αυτά δεν είναι γνωστές οι θέσεις των 25 και της ΕΕ.

ΙΣΡΑΗΛ – ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ

- Παραμένει ο αποκλεισμός της Λωρίδας της Γάζας. η εδαφική επέκταση και ο εποικισμός της Παλαιστίνης.
- Ανάμειξη της διεθνούς κοινότητας στον έλεγχο φορτίων βοήθειας που προορίζονται για τη Γάζα.
- Δεν γίνεται κατανοητό γιατί τα αναφερόμενα φορτία θα πρέπει να έχουν την άδεια του Ισραήλ.
- Συμφωνίες για επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας με τα Εμιράτα πραγματοποιεί το Ισραήλ που αφορούν εξασφάλιση – περιφρούρηση συνόρων και πετρελαιοπηγών με ηλεκτρονικά μέσα.
- O ανταγωνισμός Φατάχ και Χαμάς, Χεζμπολάχ, Τζιχάντ , η είσπραξη της δυσαρέσκειας από τις δεύτερες αλλά και η ανγνώριση της δράσης τους απέναναντι στο Ισραήλ, από τους παλαιστινίους οδηγούν σε φανατισμό.

Labels:

Monday, December 06, 2010

Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ

Ο μύθος των ελλειμμάτων στις συγκοινωνίες βάζει σε κίνδυνο τη μεταφορά των επιβατών, την ασφάλεια, τη συχνότητα, τη μετακίνηση και το προσιτό εισιτήριο.

Υπονομεύουν το δικαίωμα των πολιτών :
- να μετακινούνται με ασφάλεια και φτηνά,
- να επικοινωνούν ελεύθερα,
- να εργάζονται
- να ζουν με αξιοπρέπεια σε μία βιώσιμη πόλη,

Οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι Δημόσιο Αγαθό και όχι εμπόρευμα!
Διαφορετικά θα υπήρχαν μόνο εκεί που αποδίδουν κέρδη.
Επίσης πολλές περιοχές δεν θα είχαν γραμές η θα είχαν αραιά δρομολόγια.
Τα ιδιωτικά μέσα συγκοινωνίας (όπως οι αεροπορικές γραμμές, τα πλοία καθώς και αυτά που γίνονται με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα επιχορηγούνται κάθε χρόνο μέχρι και το τελευταίο ευρώ.
Αντίθετα στις δημόσιες συγκοινωνίες δεν έχουν δοθεί οι επιδοτήσεις που το κράτος οφείλει από το 1998.

Σκόπιμα τις συκοφαντούν γιατί προετοιμάζουν το έδαφος για την εκποίηση τους. Οι εργαζόμενοι μοχθούν κάθε μέρα – νύχτα για την ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση μας. Για τις δαπάνες υπερωριακής και νυχτερινής απασχόλησης δεν ευθύνονται οι ίδιοι αλλά οι σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό.

Και όμως θέλουν να στρέψουν απέναντι στους εργαζόμενους, τον κάθε πολίτη, όπως κάθε φορά κάνουν με κοινωνικές ομάδες.

Επενδύουν σε κοινωνικό αυτοματισμό, στη διαίρεση των εργαζομένων επιζητούν τη δική σου ανοχή.
Φίλε επιβάτη για τη νομιμοποίηση που ετοιμάζουν σε βάρος των συγκοινωνιών και των εργαζομένων μέχρι να έλθει η ώρα όπου εργάζεσαι.

Κρύβουν την αλήθεια, αντιστρέφουν την πραγματικότητα για να ακριβύνουν το εισιτήριο που χρόνια τώρα δεν επιδοτούν για να περιορίσουν τα δρομολόγια, για να καταργήσουν συγκοινωνιακές γραμμές, για να ανοίξουν το δρόμο στους ιδιώτες και την ισοπέδωση των εργασιακών δικαιωμάτων.

Επιβάλλεται:
- η επιδότηη του εισιτηρίου γιατί διαφορετικά η τιμή του θα ήταν πολλαπλάσια,
- ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη των δημόσιων συγκοινωνιών,
η διατήρηση του δημόσιου, κοινωνικού και οικολογικού χαρακτήρα των μέσων μαζικής μεταφοράς .

Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ
ΑΣΤΙΚΕΣ
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

Περισσότερα εδώ:

http://olonos.blogspot.com/2007/11/blog-post.html


Labels:

Sunday, December 05, 2010

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

- Δεν μπορούν να δώσουν λύση στα προβλήματα που δημιούργησαν την κρίση αυτοί που τα δημιούργησαν ούτε αυτοί που τα επιδείνωσαν.

- Η κυβέρνηση θα «πέσει». Αυτή που θα ακολουθήσει θα είναι χειρότερη.

- Η απαίτηση για πολιτική και κοινωνική συναίνεση δεν μπορεί να γίνει με ψέματα, τρομοκρατία και πανικό (περικοπή μισθών, απολύσεις, απαξίωση καταθέσεων κλπ), αίσθηση αδικίας, …

- Είναι λογικό να παρθούν κάποια μέτρα για περιορισμό της κατανάλωσης που κύρια κατευθύνεται σε εισαγόμενα προϊόντα αλλά και για λόγους ηθικούς απέναντι στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα και μικρούς επιτηδευματίες που μαστίζονται από την ανεργία, τις απολύσεις και οικονομική δυσπραγία. Είναι όμως παράλογο και ψέματα να περικόπτονται μισθοί και συντάξεις με τη δικαιολογία της οικ. κρίσης.

- Η κρίση σχετίζεται και με την ανεπάρκεια της πολιτικής ηγεσίας των χωρών της ΕΕ.

περισσότερα εδώ:
http://olonos.blogspot.com/2010/05/e_04.html

Labels:

Saturday, December 04, 2010

κ. Υπουργέ των Δημοσίων 'Eργων ως πότε θα θρηνούμε θύματα μοτοσικλετιστές από τις σιδερένιες μπάρες στις Εθνικές Οδούς?

Στις Εθνικές Οδούς, που σήμερα εκμεταλλεύονται ιδιωτικές εταιρίες η διαχωριστική ζώνη έχει κατασκευαστεί στο μεγαλύτερο μήκος τους από σιδερένιες μπάρες. Αυτές οι μπάρες σε περίπτωση που η μηχανή «ντεραπάρει» αποτελούν αιτία θανάτου η τραυματισμού του μοτοσικλετιστή.

Σε χώρες της ΕΕ οργανώσεις μοτοσικλετιστών κατέφυγαν στα δικαστήρια και εξανάγκασαν τις «οδικές εταιρίες» να αντικαταστήσουν τις σιδερένιες μπάρες με τσιμέντινα φράγματα.

Επειδή ο κ. Υπουργός δεν διαβάζει blogs και δεν ξέρει από μηχανές μήπως πρέπει να γίνει και εδώ κάποια προσφυγή μέχρι να εξαναγκάσει τις εταιρίες να αντικαταστήσουν τις σιδερένιες μπάρες?

Και κάτι τελευταίο: δεν αντιλαμβάνονται ότι οι φυτοφράκτες της διαχωριστικής ζώνης πρέπει να κλαδεύονται τουλάχιστον μισό μέτρο πάνω από το τις μπάρες για να προστατεύεται ο απέναντι οδηγός από τους προβολείς?

Labels: